شاید اینطور به‌نظر نرسد، اما ساخت یک انیمه ترسناک اصلاً کار ساده‌ای نیست. فریم‌های طراحی شده دستی نمی‌توانند شوکی که جلوه‌های ویژه کامپیوتر در انیمیشن‌های سه بعدی و یا فیلم‌های لایو اکشن در لحظه‌های خاص می‌سازند را با همان تاثیرگذاری تصویر کنند. به همین دلیل، انیمه‌های ترسناک بسیار کمیاب هستند. پس معدود انیمه‌هایی که واقعاً ترسناک باشند، جایگاه ویژه‌ای در قلب تمام بینندگان دارند. با نبود قدرتی برای ایجاد شوک‌های لحظه‌ای، بزرگ‌ترین کاری که یک انیمه ترسناک می‌تواند انجام دهد فضاسازی ترسناک است. پس بهترین انیمه های ترسناک تاریخ از آثار روان‌شناختی گرفته، تا داستان‌های سرشار از خون را شامل می‌شود.

10. Vampire Hunter D – دی شکارچی خون آشام

داستان انیمه در شکارچی خون آشام، هزاران سال در آینده اتفاق می‌افتد. زمانی که بشریت برای فرار از انقراض دست و پا می‌زند و در روزهای آخرش قرار دارد. حالا خون آشام‌ها موجودات برتر سیاره هستند و معدود انسان‌های باقی مانده، عملاً باز ماندگان نبردی شکست خورده هستند. اگرچه که خون‌ آشام‌ها با تهدیدی به نام دی رو به رو هستند.

انیمه دی شکارچی خون آشام، براساس رمان‌های هیدیو کیکوچی ساخته شده و آرت استایلی گوتیگ دارد. شاید اکشن زیاد کمی از میزان ترسناک بودن آن کم کرده باشد، اما با جلوه‌های بصری فوق‌العاده و فضای پرتنس‌اش آن را بران می‌کند. همچنین یکی دیگر از برترین انیمه های ترسناک تاریخ قسمت دوم شکارچی خون آشام، تحت عنوان Vampire Hunter D: Bloodlust است که در سال 2000 منتشر شد.

9. Another – دیگری

در بسیاری از مواقع، نام ‘انیمه’ و ‘ترسناک’، در کنار ‘مدرسه’ می‌آیند.  مدرسه یکی از رایج‌ترین مکان‌هایی است که انیمه‌های ترسناک در آن جریان دارند. این بار نیز داستان انیمه دیگری به مدرسه راهنمایی یومیاما شمالی می‌رود.

همچنین ببینید: 10 مورد از طولانی ترین انیمه های تاریخ

همه چیز از آن‌جا شروع شد که یکی از دانش آموزان خودکشی کرد و دوستانش در رابطه به آن به پلیس دروغ گفتند که او هنوز زنده است. این کار آن‌ها به طور ناخواسته باعث احضار یک روح وحشتناک شد که باعث بیشتر شدن خودکشی‌ها و مرگ میر در این مدرسه شد. البته که این خودکشی‌ها از دانش آموزان فراتر رفته و حتی خانواده دانش آموزان را تا دهه‌ها بعد تسخیر کرد.

8. Devilman Crybaby – مرد شیطانی

انیمه Devilman Crybaby در ابتدا به نظر می‌رسد که از داستانی معمولی درباره یک شخصیت طرد شده از جامعه است که با یک موجود فراطبیعی ادغام می‌شود. با این حال در داستان ما، او با شیطانی بسیار پرخشونت و متفاوت از هرآنچه که در اکثر داستان‌های شونن می‌بینیم طرف هستیم.

این انیمه به هیچ عنوان برای بینندگانی با سن پایین توصیه نمی‌شود و مناسب جمع خانواده نیز نیست. همانطور که قهرمان داستان سعی می‌کند با شیطانی که تسخیرش کرده مبارزه کند، مردم اطراف او نیز طعمه این فاجعه شده و دنیای اطرافشان نابود می‌شود. شک نکنید که مرد شیطانی، یکی از بهترین انیمه های ترسناک تمام دوران است.

7. When They Cry – زمانی که آنان گریستند

زمانی که آنان گریستند که با نام هیگوراشی نیز شناخته می‌شود، ظاهری بسیار متفاوت با باطنش دارد. اغلب در ابتدای انیمه تصور می‌کنند که با انیمه‌ای مهیج درباره زندگی مدرسه‌ای و نوجوانان است؛ درحالی که حقیقت ماجرا، درباره قتل است.

در شهر داستان، یک فستیوال محلی تشکیل می‌شود. اما خیلی زود گزارش‌ قتل‌ و ناپدید شدن مردم در روزهای منتهی به فستیوال، مردم را مشکوک می‌کند. تاکنون و طی بیش از ده سال از زمان انتشار، بیش از 100 اپیزود در مجموعه زمانی که آنان گریستند ساخته شده است.

6. Ghost Hunt – شکار ارواح

شکار ارواح موضوعی بسیار ساده برای ژانر ترسناک است که می‌تواند با مسائل گوناگونی همراه شود. داستان شکار ارواح نیز حول محور گروهی از دانش آموزان ماجراجوی دبیرستانی می‌گذرد.

همچنین ببینید: 10 مورد از بهترین انیمه های اکشن تمام دوران؛ شیطان کش تا جوجیتسو

شاید انیمه شکار ارواح به اندازه دیگر عناوینی که در لیست‌مان حضور دارند ترسناک نباشد، اما به موضوعات مختلفی چون مذهب، فرهنگ و البته وقایع ماورا‌ءالطبیعه می‌پردازد که اغلب بسیار غم‌انگیز هستند. شکار ارواح واقعاً چندان ترسناک نیست اما مخاطبان صبوری که با حوصله به تماشای آن بپردازند، بی‌شک پاداش خود را خواهند گرفت.

5. Theatre Of Darkness: Yamishibai – تئاتر تاریکی: یامیشی‌بای

تماشای یامیشی‌بای یا به فارسی، تئاتر تاریکی، همچون بختک می‌ماند. این انیمه در اپیزود داستانی کوتاه دباره افسانه‌های محلی و ترسناک ژاپنی است.

جلوه‌های بصری یامیشی‌بای بسیار ساده و پیش‌پا افتاده هستند. با این حال داستان سرایی آن است که باعث می‌شود میان بهترین انیمه های ترسناک سریالی قرار بگیرد. هر داستان درس متفاوتی به شما می‌دهد که ریشه در فرهنگ و سنت ژاپنی دارد. همچنین توصیه می‌شود که حتما با چراغ‌های خاموش به تماشای یامیشی‌بای بپردازید تا تجربه جذاب‌تری داشته باشید.

4. Dark Gathering – دورهمی تاریک

در دنیایی مملو از ارواح، ترسناک‌ترین موجود دنیا یک دختر کوچک انسان با چشم‌هایی منحصر به فرد است. کیتاروی نفرین شده، توانایی جذب ارواح را دارد که باعث شده برای چندین سال از جامعه دور بماند. او با تشویق دوستش ایکو تصمیم می‌گیرد که دوباره وارد جامعه شده و حتی شغل معلمی را برعهده می‌گیرد. یکی از اولین دانش آموزان او یایو، دختر کوچکی است که اول از او نام بردیم. او به دنبال نجات مادرش که توسط یک روح تسخیر شده است و کیتارو می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای کمک به او باشد.

همچنین ببینید: بررسی انیمه Solo Leveling؛ تاریخ انتشار اپیزودهای جدید

دورهمی تاریک سرگرم کننده است. این انیمه از ابتدا با ساختاری اپیزودیک پیش ‌می‌رود که شاید در ابتدا کمی قدیمی و ساده به ‌نظر برسد، اما با پیشروی داستان، همه ‌چیز به یکدیگر وصل می‌شوند.

3. Mononoke – مونونوکه

اگر اتمسفری ترسناک می‌خواهید، مونونوکه بهترین انیمه‌ای است که می‌توانید ببینید. حتی بدون تلاش بیش از حد، حال و هوایی وحشتناک و ستودنی را ایجاد می‌کند. خلع داستان سرایی قدرتمند آن، با سبک هنری و جلوه‌های بصری عجیب و متفاوتش جبران می‌شوند. مونونوکه سبک خود را از نقاشی‌های اروتیک و سورئال قدیمی ژاپنی الهام گرفته است.

داستان مونونوکه درباره ماجراهای یک جن گیر است که خود را فروشنده دارو می‌نامد. جن گیری در این انیمه آن‌قدر که همه فکر می‌کنند ساده نیست و او باید تلاش زیادی برای ارتباط با ارواح کند.

2. Shiki – شیکی

به طور خلاصه، شیکی یک برداشت ژاپنی از خون آشام‌ها است. کلمات نمی‌توانند روشی که این انیمه بیننده‌هایش را وحشت زده و عصبی می‌کند توصیف کند. داستان شیکی، از یک رشته قتل عجیب و غریب در شهری کوچک آغاز می‌شود.

این قتل‌ها مصادف با ورود یک قبیله قدیمی به شهر است که به تازگی به قلعه‌ای در نزدیکی شهر نقل مکان کرده‌اند. ممکن است طرح این انیمه ساده به نظر برسد، اما پیچ خم‌های داستان، آن را به یکی از بهترین انیمه های ترسناک تاریخ تبدیل می‌کند که نباید تماشای آن را از دست بدهید.

1. Perfect Blue – آبی تمام عیار

آبی تمام عیار را بیشتر می‌توان یک انیمه سینمایی هیجان انگیز و روانشناختی معرفی کرد تا یک اثر ترسناک. اما عصر قهرمانی آسیب پذیر، می‌تواند آن را حتی به بهترین انیمه ترسناک تاریخ تبدیل کند. قهرمان داستان، میما کیریگو پس از ترک حرفه بازیگری، مورد تعقیب عده‌ای قرار می‌گیرد و شروع به از دست دادن خودش می‌کند.

این انیمه میما را تکه تکه می‌کند و مرز بین رویا و واقعیت را برای او محو می‌کند. دنیای آبی تمام عیار مچون یک کابوس است که زیر پوست بیننده می‌خزد و در واقعیت آمیخته می‌شود. از سال 1998 تا همین حالا، هیچ انیمه‌ای بهتر از آبی تمام عیار در ژانر ترسناک روانشناختی ساخته نشده که بتواند با آن رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.