این روزها نام Solo Leveling یا تک روی بیش از هر انیمه‌ دیگری بر سر زبان‌ها است. انیمه‌ای که برخلاف اکثر انیمه‌های مطرح نه براساس یک مانگا، بلکه براساس یک مانهوا یا یک کتاب مصور کره‌ای اقتباس شده است. این به تنهایی نشان می‌دهد که مانهواها نیز می‌توانند آینده‌ای بسیار پررنگ در میان انیمه‌های مطرح و موفق داشته باشند. اما Solo Leveling دقیقا درباره چیست و از کجا آمد؟ چطور شد که تنها طی سه اپیزود به این موفقیت بزرگ رسید؟ و مهم‌تر از همه، تاریخ انتشار اپیزود‌های بعدی آن چه زمانی است؟ در بررسی انیمه Solo Leveling به تمامی این موارد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

Solo Leveling درباره چیست؟

داستان این انیمه درباره جامعه‌ای است که باید برای زنده ماندن با هیولاها مبارزه کنند. محافظان بشریت که شکارچی نام دارند، در سطوح گوناگونی از A تا S دسته بندی شده‌اند. شخصیت اصلی داستان ما نیز سونگ جین‌وو است که در رتبه E قرار دارد. شکارچیان رتبه E تنها مقدار کمی از انسان‌های عادی قوی‌تر بوده و عملاً در مقابل هیولاهای جادویی بی‌فایده هستند. از طرفی هیولاها نیز در همین دسته رتبه بندی قرار گرفته‌اند و اگر شکارچی‌ای باهیولای رتبه بالاتر از خود رو به رو شود، احتمالاً سرنوشتی جز مرگ نخواهد داشت.

سونگ جین‌وو به دلیل رتبه پایینش، درآمد چندانی ندارد و نمی‌تواند به خوبی پول در‌آورد. جین‌وو و همرزمانش در یک مخمصه گیر‌ می‌کنند و یا باید چاره‌ای بیاندیشند، و یا به طرز وحشتناکی بمیرند. اما هوش او آمادگی جسمانی ضعیفش را جبران کرده و داستانی بسیار هیجان انگیز را آغاز می‌کند. البته که نباید حضور شخصیت‌های فرعی درجه یک را در کنار جین‌وو فراموش کنیم که وجود آن‌ها کمک بسیاری به جذابیت داستان کرده است.

Solo Leveling مناسب چه کسانی است؟

به طور کلی انیمه Solo Leveling در ژانرهای متنوعی قرار می‌گیرد و می‌تواند مورد استقبال اکثریت مخاطبان انیمه قرار بگیرد. با این حال در درجه اول، این یک انیمه اکشن ماجراجویی فانتزی است. شاید فضای این انیمه بر پایه دنیای مدرن و واقعی باشد، اما در نهایت یک اثر فانتزی از قهرمانان شمشیر به دست است که با هیولاهای شیطانی می‌جنگند.

طرفداران ژانر ایسکای نیز می‌توانند از Solo Leveling لذت ببرند. اگرچه که تک رو یک انیمه ایسکای واقعی نیست، اما فضای نسبتاً مشابهی با این آثار دارد. بی‌شک داستان یک مرد جوان معمولی که به ماجراجویی در یک قلمرو فانتزی می‌رود مورد پسند طرفداران ایسکای است. شاید بهتر باشد که بگوییم اگه طرفدار ایسکای هستید اما به کمی تنوع احتیاج دارید، Solo Leveling انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. همچنین اگر به داستان‌هایی که یک شخص عادی یا حتی فرومایه تبدیل در مسیر تبدیل شدن به قهرمانی افسانه‌ای قرار می‌گیرد را دوست دارید، از تماشای این انیمه لذت خواهید برد.

چرا Solo Leveling محبوب شد؟

سونگ جین‌وو به عنوان شخصیت اصلی داستان، بسیاری از کلیشه‌های همیشگی را کنار زده است و این شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که مخاطبان با او ارتباط برقرار می‌کنند. برخلاف اغلب شخصیت‌های اصلی، جین‌وو آسیب پذیر، ضعیف و بدون اعتماد به نفس افراطی است. همچنین رویکرد استراتژیک او در چالش‌های داستان، هوش او را به نمایش می‌گذرد. ترکیب این‌ها با یکدیگر، باعث می‌شود که مخاطب بتواند ارتباط عمیقی با او داشته باشد.

از سوی دیگر، با وجود اکشن بسیار زیاد اما داستان جین‌وو چندان به قدرت بدنی‌‌اش ربطی ندارد. قدرت اصلی او ذهنش است و نشان می‌دهد که یک شکارچی برای هر تصمیمش چه عواقب و مسئولیت‌هایی را باید بپذیرد.

نبرد با تایتان بعدی؟

حالا که Solo Leveling در اوج قرار دارد، بسیاری از مردم آن را با انیمه بسیار محبوب Attack on Titan مقایسه می‌کنند. شاید این مقایسه در ابتدا کمی بی‌ربط به نظر برسد، اما واقعاً این‌طور نیست. مهم‌تر از هرچیز، شخصیت‌ اصلی هر دو اثر شباهت بسیاری با یکدیگر دارند. هردوی آن‌ها از عزیزانشان در برابر موجوداتی شیطانی و هیولا مانند مبارزه می‌کنند. محرک اصلی ارن برای نبرد، خورده شدن مادرش توسط یک تایتان بود؛ اما همین قضیه برای جین‌وو مرگ اعضای تیمش توسط هیولاها است که تفاوت چندانی با مرگ مادر ارن ندارد. هر دو صحنه نیز از لحاظ احساسی، ترس و وحشت را بر می‌انگیزند.

شاید در نهایت انیمه سولو لولینگ مفاهیم بیسار پیچیده نبرد با تایتان را نداشته باشد، اما هر دو در فضای نسبتاً مشابهی قرار دارند. حتی راز آلود بودن منشاء تایتان‌ها نیز مشابه اتفاقات Solo Leveling است. به طور کلی تک روی یک انیمه جدید است که پتانسیل تبدیل شدن به اثری ماندگار را دارد. تا اینجای کار طرفداران قدیمی مانهوا و طرفداران جدید، همگی از تماشای آن لذت برده‌اند. باید دید که این انیمه در آینده چطور پیش خواهد رفت.

تاریخ انتشار اپیزودهای جدید

در ادامه تاریخ انتشار اپیزود های فصل اول انیمه Solo Leveling را مشاهده می‌کنید:

  • قسمت اول: منتشر شد.
  • قسمت دوم: منتشر شد.
  • قسمت سوم: منتشر شد.
  • قسمت چهارم: منتشر شد.
  • قسمت پنجم: 14 بهمن 1402
  • قسمت ششم: 21 بهمن 1402
  • قسمت هفتم: 28 بهمن 1402
  • قسمت هشتم: 5 اسفند 1402
  • قسمت نهم: 12 اسفند 1402
  • قسمت دهم: 19 اسفند 1402
  • قسمت یازدهم: 26 اسفند 1402
  • قسمت دوازدهم: 4 فروردین 1402

حتما بخوانید: تاریخ انتشار فصل دوم solo leveling در پاییز 1403

جمع بندی

کار انیمه Solo Leveling تازه آغاز شده است. این موفقیت ناگهانی دستاورد بزرگی است که تنها طی انتشار سه اپیزود به دست آورده است. به هرحال ممکن است این انیمه بتواند به موفقیت‌های بسیار بزرگ‌تری در آینده دست یابد. همچنین به یاد داشته باشید که احتمالاً فصل‌های آینده نیز در کار باشند و راه را ادامه دهند. از همراهی شما تا پایان بررسی انیمه Solo Leveling سپاس‌گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.