بتمن یکی از پر داستان‌ترین تاریخ ها را در کمیک‌های دی‌سی دارد، اما این بدان معنا نیست که همه چیز درباره او منطقی و شناخته شده است. بتمن بدون شک بزرگترین قهرمان در کمیک‌های دی‌سی است. او جذابیت وحشتناکی دارد که سایه‌ای تاریک بر هر چیزی که با او روبرو می‌شود، می‌اندازد. او یک خیرخواه عام، یک قهرمان خشن و رهبر چندین تیم است که بارها جهان را نجات داده‌اند. سخت است که به بتمن احترام نگذاریم، مخصوصاً به عنوان قهرمانی که می‌تواند بدون داشتن قدرت خارق‌العاده‌ای در لیگ عدالت بایستد.

بتمن ممکن است یک ابرقهرمان درخشان باشد، اما تمام قطعات زندگی بروس وین به طور کامل با هم هماهنگ نیستند. متأسفانه، چندین جزئیات در مورد گذشته شوالیه تاریکی وجود دارد که بسیاری نمی‌دانند و باید به آن‌ها پرداخت شود. در این مقاله به سراغ ذکر چند مورد از حقایقی می‌رویم که درباره بتمن ناگفته مانده است.

10. کمر بتمن یک مرتبه کاملا می‌شکند و بتمن هنوز زنده است!

در کمیک بتمن، کمر وی یک مرتبه به طور کامل شکسته می‌شود و همزمان با آن، غرور قهرمان. Bane با شکستن شوالیه تاریکی به طور رسمی کنترل گاتهام را به دست گرفت. این دوران شکوه برای Bane بود که در نهایت با بهبودی کامل بتمن و پس گرفتن شهرش به پایان رسید.

همچنین ببینید: 10 مورد از بهترین و مشهورترین شخصیت های مارول

امروز، بتمن به محافظت از گاتهام ادامه می‌دهد. او از ساختمان‌ها می‌پرد، با هیولاهای غول پیکر مبارزه می‌کند و ثابت می‌کند که یک تهدیدی مهم برای جنایتکاران شهرش است. این واقعیت که او همه این کارها را پس از زنده ماندن از یک شگستگی سنگین ستون فقرات انجام می‌دهد، پوچ است. بتمن حداقل باید از وسایل کمک حرکتی استفاده کند یا در برخی از ظرفیت‌ها کاهش حرکت را تجربه کند. در عوض، شوالیه تاریکی طوری عمل می کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

9. بتمن به ندرت می‌خوابد و شبانه روز کار می‌کند!

خواب برای عملکرد صحیح بدن انسان ضروری است. این تضمین می‌کند که ذهن می‌تواند پایدار و تحلیلی باقی بماند، در حالی که اوج بهبود فیزیکی را پس از هر بیماری یا آسیب تضمین می‌کند. هیچ راهی وجود ندارد که بتمن با حداکثر ظرفیت کار کند، زیرا به ندرت مقدار قابل توجهی می‌خوابد.

بتمن به طور منظم در طول شب گشت زنی می‌کند، اما بروس وین باید در طول روز هم به اداره کسب‌وکار خانوادگی‌اش بپردازد. علاوه بر این، بتمن همیشه در ساعات روز برای لیگ عدالت یا تیم‌های ابرقهرمانی همکاری می‌کند. برای قهرمانی که به مغز خارق‌العاده‌اش نیاز دارد تا در حالت آماده‌باش بماند، به شدت به خواب بیشتری نیاز دارد تا مطمئن شود که می‌تواند کار خود را به عنوان یک قهرمان انجام دهد.

8. بتمن لباس‌های مختلفی دارد!

بتمن به خاطر قیافه خفاش مانندش شناخته می شود. او یک شنل دارد که بال‌های خفاش‌مانند آن را بیرون می‌کشد و همیشه دو گوش نوک تیز دارد که از کلاهش بیرون می‌آیند. بتمن لباس های بی شماری برای اهداف و ظاهر متفاوت دارد. برخی گوش‌های کوتاه‌تری دارند، برخی نمادهای متفاوتی دارند و برخی دیگر دارای طرح‌های رنگی متفاوتی هستند.

وجود این لباس‌ها به این معنی است که شخصی در حال کار بر روی طراحی گرافیکی و توسعه هر لباس است. ظاهراً بتمن تیمی از افراد دارد که پس از هر انفجار، لباس‌های او را تولید انبوه می‌کنند یا آنها را تعمیر می‌کنند. از این گذشته، بروس وین به سختی زمان برای ایجاد طرح‌ها یا انجام تعمیرات را دارد. ممکن است در گذشته به دست آلفرد افتاده باشد، اما مرگ او به این معنی است که بروس تنها است. در پایان، نمی‌توان از خود پرسید که چه کسی این لباس‌های جدید را برای بتمن می‌سازد؟

7. بتمن چند سال دارد ؟

جدول زمانی کلی DC چندان منطقی نیست، همینطور جدول زمانی زندگی بتمن. پس از نزدیک به یک قرن، تاریخ بتمن تا حدی غیرقابل تشخیص درهم ریخته شده است. به نظر می رسد دیک گریسون در حال رسیدن به 30 سالگی است، که می تواند به این معنی باشد که بتمن به 40 سالگی رسیده است، اگر نه 50 ساله. با این حال، کمیک ها هرگز به طور واقعی اذعان نمی‌کنند که بتمن در حال پیر شدن است. او مانند یک مرد جوان به مبارزه ادامه می دهد، اما سال ها تجربه این سوال را مطرح می کند که آیا او به اندازه ظاهرش جوان است یا خیر.

6. بتمن کسی را نمی‌کشد و جرم و جنایت تمامی ندارد!

برخلاف کمیک‌های اولیه، بتمن دیگر دشمنان خود را نمی‌کشد. حتی از خاتمه دادن به شرورهای شرور غیر قابل پشیمانی مانند جوکر هم خودداری می‌کند. در حالی که قانون بدون کشتن بتمن بخشی جدایی ناپذیر از افسانه‌های اوست، اما منطقی نیست.

علاوه بر این واقعیت که Arkham به اندازه یک زندان کاغذی امن است، تعداد کمی از شرورهای بتمن اصلاح می‌شوند. جوکر هرگز تبدیل به یک انسان عادی- یا حتی یک شهروند مطیع قانون نمی‌شود. او شخصیتی پر از هرج‌و‌مرج و آشگفتگی دارد که صرفا برای حمله به گاتهام برنامه‌ریزی می‌کند. جوکر حتی جیسون تاد را کشت. در حالی که تمایل بتمن به احترام به حرمت زندگی قابل تحسین است، اما به او کمکی نمی کند تا سلطنت وحشتناک جوکر را متوقف کند.

5. هیچکسی مکان مخفیگاه بتمن را نمی‌داند!

مقدار کاری که باید برای توسعه مخفیگاه بتمن یا غار خفاش (Batcave) انجام شده باشد برای چندین دهه به پیمانکاران، مهندسان و برقکاران نیاز خواهد داشت. همه ما تا حدی از امکاناتی که در مخفیگاه او وجود دارد اطلاع داریم و می‌دانیم که ساخت و توسعه آن‌ها چقدر سخت و زمان‌بر می‌باشد.

گرچه این مخفیگاه یک مکان نمادین است، اما وجود آن هویت مخفی بتمن را کاملاً عمومی می‌کند. چراکه قطعا عده‌ای در حال مدیریت و کار در آنجا هستند. در غیر این صورت تضمین ایمنی و گرداندنن این مکان غیرممکن است. ده ها – اگر نه صدها – کارگر ممکن است در حال کار در آنجا باشند. حداقل یکی از آنها می‌توانست در مورد آن اطلاعاتی به عموم مردم برساند که البته تا به حال نشده.

4. گاتهام همچنان پر جرم و جنایت است!

بتمن تلاش‌های قابل تحسینی را برای تضمین آینده‌ای روشن برای شهری با تعداد بی‌شمار ابرشرورها انجام داده است. هر شب او و انبوهی از قهرمانان جوانش به خیابان‌ها می‌آیند تا جلوی جنایت را بگیرند و امنیت شهروندان را تضمین کنند. آنها جلوی جنایت را می‌گیرند، مجرمان را کنار می‌گذارند و در حین کار به حمایت از پلیس کمک می‌کنند. تلاش‌های بتمن نیز به همین جا ختم نمی‌شود. او همچنین برای ارتقای رشد فرهنگی و اقتصادی گاتهام بر اقدامات بشر دوستانه‌اش در قالب بروس وین و صاحب اصلی کمپانی وین تکیه می‌کند.

اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از تلاش‌های بتمن در واقع به چیزی نمی‌رسد، که به نظر قابل قبول نیست. مقدار انرژی ای که بتمن در گاتهام گذاشته است، هر شهر دیگری در دنیای دی‌سی را بهبود می‌بخشد. با این حال، کمک‌های او هرگز مؤثر نیست و جنایتکاران همیشه دوباره برمی‌خیزند. به خوبی ممکن است گاتهام سیتی نفرین شده باشد.

3. بتمن رهبر لیگ عدالت است!

لیگ عدالت، تیم پیشرو برای ابرقهرمانان در دنیای دی‌سی است. این یک گروه نمادین پر از ابرقهرمانانی است که می توانند هر کاری انجام دهند. گرین لنترن‌ها، سوپرمن‌ها و زنان شگفت‌انگیز آمده‌اند و رفته‌اند و همه موجودات فوق‌العاده قدرتمندی بوده‌اند که می‌توانند در مقیاس کیهانی سربلند بایستند.

به نوعی بتمن و گرین اَرو در کنار این قهرمانان خداگونه با هم می‌جنگند. آنها دو انسان هستند که هیچ قدرت واقعی ندارند. Green Arrow یک تیرانداز است و بتمن تنها یک مرد با ابزار و سلاح‌های مختلف. منطقی نیست که این دو بدون داشتن قدرت خارق‌العاده‌ای بتوانند با تهدیدات کیهانی مبارزه کنند، اما بتمن رهبر لیگ عدالت است. او کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و این عجیب است.

2. بتمن تیم خود را تعلیم می‌دهد!

مردم دنیای دی‌سی باید بیشتر نگران بچه سربازان شرکت بتمن باشند. دیک گریسون، جیسون تاد، تیم دریک، استفانی براون، دامیان وین، کاساندرا کین و بقیه نباید بدون اینکه کسی حرفی بزند در خیابان ها پرسه بزنند. آنها دائماً مورد هدف قاتلان زنجیره‌ای و هیولاهای واقعی قرار می گیرند، اما تعداد کمی از آنها نگرانی های خود را ابراز می کنند.

وقتی گریسون‌های پرنده مردند، آلفرد می توانست از تبدیل شدن دیک به اولین رابین جلوگیری کند. در عوض، او ایستاد و به او اجازه داد تا برای شکار مجرمان در شب لباس‌های رنگی روشن بپوشد. این هیچ معنی ندارد. اینکه تعداد بیشتری از رابین‌ها به سرنوشت جیسون تاد دچار نشده‌اند عجیب است.

1. هیچکسی نمی‌داند بروس وین بتمن است!

این واقعیت که هیچ کس نمی‌داند که بروس وین بتمن است، کمی عجیب است. او تنها فردی در تمام گاتهام است که منابع لازم برای سرمایه گذاری در پروژه‌های متمرکز بر کارهای بتمن را دارد. او فوق‌العاده عضلانی است و هیچوقت با بتمن در یک جا دیده نمی‌شود. این که هیچ کس هویت بروس را کشف نکرده است، می تواند به خوبی نتیجه این واقعیت باشد که شهر گاتهام نفرین شده است. جمعیت ممکن است در درک هویت بتمن ناتوان باشد، درست مانند شهر که قادر به رشد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.