انیمه‌های اکشن محبوبیتی روز افزون در سراسر دنیا دارند که شاید بتوانیم Naruto و Dragon Ball Z را برخی از مشهورترین آن‌ها بدانیم. اما ناروتو، وان پیس یا حتی نبرد با تایتان اگرچه که لحظات اکشن و مبارزات بسیار جذابی دارند، اما بیشتر تمرکز اصلی آن‌ها بر داستان است. پس با این حساب، زمانی که ما از بهترین انیمه های اکشن تمام دوران صحبت می‌کنیم، منظورمان بیشتر خود مبارزه و صحنه‌های نبردمحور در طول سری می‌باشد. باید چیزی متفاوت داشته باشند؛ ما در اینجا از انیمه‌هایی نام می‌بریم که اکشن مهم‌ترین المان آن‌ها باشد و در هر لحظه، شامل مبارزاتی هیجان انگیز باشند.

10. Bungo Stray Dogs – سگ های ولگرد بانگو

سگ‌های ولگرد بانگو یک انیمه سریالی اکشن، با شخصیت‌های فرعی به یاد ماندنی است. هر فصل از این انیمه تقریباً 12 اپیزود داشته و داستان آن درباره یک آژانس کارآگاهی است که مسئول رسیدگی به مشکلاتی است که حتی ارتش و پلیس نمی‌توانند آن‌ها را حل کنند.

اعضای این آژانس هرکدام قدرتی ویژه و مافوق بشری دارند که با استفاده از آن کارهای آژانس را پیش می‌برند. سگ‌های ولگرد بانگو عملاً ابرقهرمانانی هستند که با هر خلافکاری مبارزه می‌کنند؛ از تروریست‌ها تا مافیا!

9. Hunter X Hunter – هانتر x هانتر

Hunter X Hunter یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تمام دوران است. این سریال ماجراجویی گون و کیلوا را در جستجوی پدر گمشده گون روایت می‌کند. آن‌ها در این ماجراجویی هیجان انگیز با دوستان زیادی از جمله کوراپیکا و لئوری آشنا می‌شوند و خاطرات خوبی را رقم می‌زنند.

هانتر x هانتر حتی می‌تواند گاهی تاریک و غم‌انگیز باشد، با این حال این اکشن است که بیش از هر جیز به چشم می‌خورد. همین مورد آن را به یکی از بهترین انیمه های اکشن تاریخ تبدیل می‌کند.

8. One-Punch Man – مرد تک مشتی

همانطور که از نام مرد تک مشتی پیداست، با یک کمدی اکشن طرف هستیم. داستان مرد تک مشتی حول محور مردی به نام سایتما می‌گذرد که می‌تواند تنها با یک مشت دشمنانش را شکست دهد. او از شدت قدرتمند بودنش خسته شده و به دنبال کسی می‌گردد که بتواند او را به چالش بکشد.

همچنین ببینید: هرآنچه از فصل سوم One Punch Man می‌دانیم؛ یک شروع قدرتمند

شاید چنین ایده‌ای به نظر مسخره برسد و احتمالاً به این فکر می‌کنید که تنها پس از کمی پیشروی، داستان مرد تک مشتی خسته کننده خواهد شد، در اشتباهید. سایتما در هر اپیزود با دشمنی جدید مبارزه می‌کند و باور کنید که نحوه روایت داستان و به تصویر کشیدن مبارزات واقعا جذاب و سرگرم کننده است. تاکنون دو فصل از این انیمه ساخته شده و پیش‌فرض داستانی منحصر به فرد آن، علت اصلی شهرت موفقیت‌اش است.

7. Bleach: Thousand Year Blood War – بلیچ: جنگ خونین هزار ساله

بلیچ همیشه پر از خون و خون‌ریزی بوده؛ اما آخرین آرک آن، مبارزات را به سطح جدیدی رساند. با پیشرفت فناوری و روی کار آمدن ابزارهایی که در زمان پخش انیمه اصلی بلیچ در دسترس نبودند، سریال جدید آن تحت عنوان جنگ هزار ساله هیجان انگیزترین آرک مانگا را با بهترین جلوه‌های بصری ممکن ارائه کرده است.

اگرچه که احتمالاً اگر انیمه اصلی بلیچ را ندیده باشید نمی‌توانید چندان از جنگ خونین هزار ساله‌ لذت ببرید؛ اما پیشنهاد می‌شود که این اثر اکشن بسیار حماسی را از دست ندهید.

6. Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works

سری Fate دارای اسپین آف‌های زیادی است اما Unlimited Blade Works بهترین آن‌ها است. یکی از مهم‌ترین دلایل خوب بودن این نسخه نیز ساخت آن توسط استودیو Ufotable، سازنده انیمه محبوب شیطان کش است. Unlimited Blade Works درباره مرد جوانی به نام شیرو امیا است که به جنگ جام مقدس کشیده می‌شود. او باید در نبردی با دیگر افراد برگزیده بجنگد.

در پایان نبرد، آرزوی برنده برآورده می‌شود. این انیمه انیمیشن بسیار جذابی داشته و طرفداران را مسحور خود می‌کند. اگر تاکنون دیگر آثار فرنچایز Fate را نیز مشاهده کرده‌اید، به هیچ عنوان این سریال را از دست ندهید که بی‌شک جزو برترین انیمه های اکشن تاریخ است.

5. Chainsaw Man – مرد اره ای

بسیاری از طرفداران مانگای مرد اره‌ای را بی‌نقص و کامل می‌دانستند تا زمانی که انیمه‌اش از راه رسید. انیمه مرد‌ اره‌ای توسط ماپا ساخته شد و فصل اول آن تنها در 12 اپیزود، حتی بهتر از مانگا بود. از انیمیشن گرفته تا صداگذاری و موسیقی، این انیمه بهترین چیزی بود که طرفداران مرد اره‌ای تصورش را می‌کردند. بدون شک دیر یا زود فصل جدید آن ساخته خواهد شد.

این انیمه درباره پسری به نام دنجی است که توسط شیطان اره برقی دوباره زنده شد. او حالا توانایی پدید آوردن اره برقی در بدن خود دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها بجنگد. او از قدرت خود برای مبارزه با شیاطین استفاده می‌کند. همچنین باید گفت که یک قسمت سینمایی از مرد اره‌ای در دست ساخت قرار دارد اما تاریخ اکران آن نامشخص است.

4. Demon Slayer – شیطان کش

زمانی که انیمه شیطان کش برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد، تمام دنیا را مجذوب خود کرد؛ که البته عمده این موفقیت، انیمیشن بی‌نظیر آن بود. داستان شیطان کش درباره تانجیروی خوش قلب است که خانواده‌اش به طرزی وحشتناک توسط شیاطین کشته می‌شوند؛ به استثنای خواهرش که خود به یک شیطان تبدیل می‌شود. حالا تانجیرو قصد دارد تا انقام خانواده‌اش را گرفته و هر کاری که می‌تواند برای نجات خواهرش انجام دهد.

همچنین ببینید: هرآنچه که از فصل 4 انیمه Demon Slayer می‌دانیم

تانجیرو به عنوان یک شیطان کش دائماً سفر می‌کند و با شیاطین قدرتمند رو به رو می‌شود. این انیمه مبارزات بسیار هیجان انگیز و جذابی دارد که برای تبدیل شدن آن به یکی از بهترین انیمه های ژانر اکشن کافی است. همچنین باید گفت که تاکنون سه فصل به اضافه یک قسمت سینمایی از شیطان کش منتشر شده و بزودی یک سینمایی دیگر، و کمی پس از آن فصل چهارم از راه خواهد رسید.

3. My Hero Academia – آکادمی قهرمان من

آکادمی قهرمان من یکی از محبوب‌ترین انیمه‌ها در آمریکای شمالی و به طور کلی کشورهای خارج از ژاپن است. درواقع این محبوبیت را مدیون استودیو سازنده آن هستیم که مدیریت بسیار خوبی بر کار داشتند. آن‌ها حتی یک بخش کامل را به انیمیت کردن اختصاص دادند.

با نزدیک شدن به پایان My Hero Academia، احتمالاً زمان مناسبی برای تماشای آن باشد. در دنیای آکادمی قهرمان من، بخش زیادی از مردم ابرقدرت دارند. با این حال شخصیت اصلی، ایوکو میدوریا یکی از آن‌ها نیست.  اما روند داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که او قدم به قدم تا تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی پیش رفته و در مدرسه ابرقهرمانی تعلیم می‌بیند.

2. Mob Psycho 100 – ماب سایکو 100

ماب سایکو همیشه در رتبه بندی بهترین انیمه‌های تاریخ قرار داشته است. این انیمه به همان اندازه که اکشن خوبی دارد، در دیگر ژانرها نیز از عاشقانه تا کمدی موفق بوده است. مخاطبان حتی می‌توانند درس‌های زایدی همچون اهمیت خانواده و یا کمک به افراد کم توان را از ماب سایکو بیاموزند.

بیشتر مردم برای تماشای اکشن و مبارزه به سراغ ماب سایکو می‌آیند اما در نهایت مهم‌ترین چیزی که نصیبشان می‌شود، عشق و علاقه بسیار زیاد آن‌ها به شخصیت اصلی است. او یک قهرمان آرام، درونگرا و مهربان است که از قدرت خود در راستای خوبی استفاده کرده و سعی می‌کند ارواح را از بین ببرد. اگرچه که همچنان ماب سایکو یکی از بهترین انیمه های اکشن تمام دوران بوده و حتی شخصیت اصلی دوست داشتنی آن نیز جلوی این مسئله را نگرفته است.

1. Jujutsu Kaisen – جوجوتسو کایزن

جوجوتسو کایزن به راحتی می‌تواند لقب بهترین انیمه نسل جدید را دشاته باشد. این ترکیبی از بسیاری از انیمه‌های محبوب تاریخ همچون بلیچ و هانتر x هانتر است و با این حال موفق‌ شده تا متمایز از همه آن‌ها باشد. شخصیت‌های جذاب و سیستم قدرت پیچیده اما جالب آن قطعاً از دلایل مهم بی‌نظیر بودن جوجوتسو کایزن است؛ اما ما اینجا با اکشن آن کار داریم.

همچنین ببینید: همه چیز درباره فصل سوم انیمه جوجیتسو کایزن؛ تاریخ اکران و شخصیت‌ها

اخیراً یکی از بهترین آرک‌های جوجوتسو کایزن در فصل دوم اقتباس شد و انیمه را به اوج خود رساند. قطعاً جوجوتسو کایزن چیزی بیشتر از یک انیمه اکشن ساده است و با داستان‌های هیجان انگیزی که هنوز راه خود را به دنیای انیمه باز نکرده‌اند، قطعاً آینده بسیار محبوبی نیز خواهد داشت. جزئیات در این انیمه بی‌نظیر بوده  و ماپا کار خود را به خوبی در ساخت آن انجام داده است.

جمع بندی

بهترین انیمه های اکشن تمام دوران تیتری است که نمی‌توان به سادگی آن را در ده عنوان خلاصه کرد. با این وجود تلاش خود را کردیم تا برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. مهم‌ترین معیار ما در اینجا اهمیت اکشن و خوب بودن آن در انیمه بود. از سوی دیگر، انیمه‌های بسیار خوب دیگری نیز وجود داشتند که در ژانر اکشن ساخته می‌شدند اما احتمالاً اکشن چیزی نبود که ریشه آن‌ها باشد. پس ما به همین عناوین اکتفا کردیم و بهترین انیمه اکشن تاریخ را نیز به همیشن شکل انتخاب کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.