از شخصیت‌هایی که در دنیای سینمایی مارول به شهرت رسیدند گرفته تا آن‌هایی که از سال‌های دور در میان مردم شناخته شده‌اند، همه شخصیت‌هایی دوست داشتنی هستند. مارول یک انتشارات کامیک بوک است که از حدود 85 سال پیش بسیاری از کامیک‌های پرفروش جهان را منتشر کرده است. در این میان صدها و یا حتی هزاران شخصیت گوناگون وجود داشتند که اگرچه شاید حتی نام بسیاری از آن‌ها را نشنیده باشید، اما تعداد قابل توجهی مشهورترین شخصیت های مارول حتی برای کسانی که با کامیک بوک آشنایی ندارند نیز آشنا هستند.

شاید مرد عنکبوتی، هالک، چهار شگفت انگیز و مردان ایکس برای سال‌ها شناخته شده ترین شخصیت های مارول بودند، اما با روی کار آمدن دنیای سینمایی مارول همه چیز تغییر کرد. دیزنی که به تازگی حق ساخت فیلم‌های مارول را به دست آورده بود، توانست بسیاری از شخصیت‌های کمتر شناخته شده مارول را در حد و اندازه شخصیت‌های درجه یک به تصویر کشیده و به شهرت آن‌ها اضافه کند. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین و مشهورترین شخصیت‌ های مارول خواهیم پرداخت که احتمالاً حداقل نام تمام آن‌ها را شنیده باشید؛ اما شاید شناخت بیشتر آن‌ها برای شما جالب باشد.

10. Scarlet Witch – اسکارلت ویچ (ساحره سرخ)

اسکارلت ویچ داستان‌های بسیار درازی داشته و از حضور به عنوان یک جهش یافته، تا عضویت در انتقام جویان و حتی انجام کارهایی شرورانه را تجربه کرده است. او بی‌شک کارهای جبران ناپذیری کرده که به هیچ عنوان قهرمانانه به نظر نمی‌رسند. شاید مهم‌ترین آن‌ها، از بین بردن تقریباً تمام جهش یافته‌های جهان بود. این مسئله همچنین قدرت بسیار زیاد اسکارلت ویچ را نشان می‌دهد. با این حال او بیشتر دوران زندگی خود را عضو انتقام جویان بوده و اتفاقاً اوج محبوبیتش در همین دوران بود. او همچنین به عنوان فرزند مگنیتور شناخته می‌شود.

واندا در سینما به عنوان یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول نیز شناخته می‌شود. او از سال 2015 و با فیلم عصر اولتران، به سینما راه یافت. همانند کامیک‌ها، او در سینمای نیز شخصیتی خاکستری بوده و گاه به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود و گاه با تصمیماتی احساسی، دست به اعمالی خبیثانه می‌زند.

9. Magneto – مگنیتو

مردان ایکس برای دهه‌های پی‌ در پی از محبوب‌ ترین شخصیت ‌های مارول بوده‌اند. مگنیتو نیز به عنوان بزرگ‌ترین دشمن مردان ایکس، همچنان شخصیت بسیار محبوبی میان طرفداران مردان ایکس است. او پدر واندا مکسیموف یا اسکارلت ویچ بوده و در داستان‌های معدودی به عضویت مردان ایکس به عنوان یک قهرمان در آمد.

شخصیت محبوب مگنیتو تاکنون در دنیای سینمایی مارول حضور نداشته؛ در عوض، او یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های مردان ایکس فاکس بود. مجموعه فیلمی که با خریداری فاکس به دست دیزنی، تعطیل شد و احتمالاً در آینده شاهد ورود این شخصیت به دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.

8. Deadpool – ددپول

ددپول همیشه به دلیل ارتباطش با مردان ایکس شهرت داشت اما در اواخر دهه 2000، او اولین سری اختصاصی‌اش را دریافت کرد و به اوج خود رسید. در زمان بود که طرفداران ددپول را بیشتر از همیشه جدی گرفتند و او تبدیل به یکی از بهترین کاراکتر های مارول شد.

همچنین ببینید: همه چیز درباره مارول؛ تاریخچه تا دنیای سینمایی مارول و قهرمان‌های آن

ددپول همیشه در کامیک‌ها محبوب بود، اما شاید بزرگ‌ترین محبوبیت و شهرت او به سینما باز می‌گردد. تاکنون دو فیلم از ددپول ساخته شده که جزو بهترین فیلم‌های ساخته شده براساس شخصیت‌های مارول تاکنون محسوب می‌شوند. همچنین قسمت سوم فیلم ددپول توسط دیزنی در دست ساخت قرار داشته و تا پایان 2024 اکران خواهد شد.

7. Captain America – کاپیتان آمریکا

کاپیتان آمریکا بزرگ‌ترین شخصیت مارول در عصر طلایی کامیک‌ها بود. در دهه 50 میلادی، این شخصیت کم کم محبوبیت خود را از دست داد و مارول نیز او با کشتن او، به داستانش پایان داد. با این حال او در عصر نقره‌ای بازگشت و به گروه انتقام جویان ملحق شد. باری دیگر محبوبیت او آغاز شده بود اما همچنان دوام نداشت. با اوج گرفتن مردان ایکس، کاپیتان آمریکا باری دیگر کمرنگ شد اما همچنان در دهه 90 کمی از شهرت خود را پس گرفت.

بی شک کاپیتان آمریکا یکی از نمادین‌ترین و الهام بخش‌ترین شخصیت‌های مارول است. با وجود کاهش محبوبیت او در کامیک‌ها از سال‌ها پیش، اما او توانست به محبوبیت بسیاری در دنیای سینمایی مارول دست یابد. او همانند کامیک‌ بوک‌ها به رهبر انتقام جویان تبدیل شد و سال‌ها از شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران بود.

6. Loki – لوکی

لوکی همیشه یک ابرشرور بزرگ در دنیای مارول بود. حتی می‌توان گفت که او مهم‌ترین شرور عصر نقره‌ای مارول بود. این شخصیت در ابتدا دشمن ثور محسوب می‌شد با این حال به زمین آمد و باعث شکل گیری انتقام جویان شد.

سپس دنیای سینمایی مارول شکل گرفت و تام هیدلستون با ایفای نقش لوکی، او را محبوب‌تر از همیشه کرد. لوکی در برخی از داستان‌هایش گاهی اوقات تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته و رستگار می‌شد؛ این اتفاق در سینما نیز بارها رخ داد و این به جذابیت او افزود.

5. Iron Man – مرد آهنی

مرد آهنی یک قهرمان شگفت انگیز است که نقشی اساسی در انتقام جویان دارد. او از پایه گذاران این گروه بوده و سال‌ها به عنوان یکی از بهترین شخصیت های مارول شناخته می‌شد. با این حال او کمی از محبوبیت خود را در دهه 2000 از دست داد.

اما در سال 2008 بود که دنیای سینمایی مارول با فیلم مرد آهنی آغاز شد و این شخصیت را بزرگ‌تر از هر زمان کرد. حالا مرد آهنی قلب یک دنیای سینمایی بزرگ بود و همین مسئله حتی به فروش کامیک‌های این شخصیت نیز کمک بسیاری کرد. شهرت مرد آهنی در سینما تا جایی پیش رفت که مارول در کامیک‌های جدیدتر، چهره این شخصیت را شبیه به چهره رابرت داونی جونیور، بازیگر نسخه سینمایی این شخصیت می‌کشد.

4. Thanos – تانوس

مارول تاکنون شخصیت‌های شرور بسیار محبوبی خلق کرده است، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانندا با تانوس رقابت کنند. او در ابتدا یک شرور درجه دو بود که داستانش با مرگ او تمام شده بود. تا اینکه کامیک دستکش بینهایت در سال 1991، او را به زندگی، و به شهرت باز گرداند.

حضور تانوس به عنوان شرور اصلی حماسه اول دنیای سینمایی مارول که طی 11 سال روایت شد، او را به یکی از برترین شخصیت های مارول تبدیل کرد که بین عموم مردم، شناخته شده محبوب است.

3. The Hulk – هالک

هالک قوی‌ترین انسان زنده است. او برای چندین دهه بسیار طوطلانی، شخصیتی بسیار محبوب بوده که در کامیک‌های انفرادی، گروهی و حتی رویدادهای مهم مارول حضوری پررنگ داشت. حتی در دهه 90 که مارول کامیکس شکست‌های زیادی را تجربه می‌کرد، هالک از پرفروش‌ترین سری‌های این کمپانی بود.

هالک در دنیای سینمایی مارول حضور دارد اما حضور او با دیگر شخصیت‌ها کمی متفاوت است. او تاکنون تنها یک فیلم اختصاصی در این مجموعه داشته و اغلب به عنوان شخصیتی فرعی یا حتی اصلی اما در فیلم‌های غیر اختصاصی‌اش دیده می‌شود. با این حال طرفداران هالک را دوست دارند.

2. Wolverine – ولورین

همانطور که بالاتر هم گفتیم، مردان ایکس از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ مارول هستند. اما کسی که حتی مردان ایکس را از دست فروش پایین نجات داد، ولورین بود. زمانی که محبوبیت مردان ایکس رفته رفته کمرنگ می‌شد، مارول با خلق شخصیت ولورین رنگ جدیدی به این تیم داد و او را به ستاره‌ای تبدیل کرد که تا همین امروز می‌درخشد.

ولورین  از زمان خلقت خود نماد مردان ایکس بوده و این مسئله در سینما نیز تکرار شد. می‌توان گفت که در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس که فاکس آن‌ها را ساخت، هیچ شخصیتی مهم‌تر از ولورین حضور نداشت. حتی کمتر فیلمی از دنیای مردان ایکس وجود داشت که ولورین در آن حضور نداشته باشد. لازم به ذکر است که ولورین با بازی هیو جکمن، بزودی و در فیلم ددپول و ولورین به سینما باز خواهد گشت.

1. Spider-Man – مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی مدت‌ها است که ستاره مارول بوده. استن لی با خلق مرد عنکبوتی، کاری کرد که تاکنون هیچکس در دنیای ابرقهرمان‌ها نکرده بود. این شخصیت نه تنها به یکی از 10 ابرقهرمان برتر مارول بلکه به یکی از بهترین و  مهم‌ترین ابرقهرمانان تمام تاریخ تبدیل شد.

وجه تمایز مرد عنکبوتی به نسبت دیگر ابرقهرمانان شناخته شده، زندگی شخصی او و عادی بودنش بود. مرد عنکبوتی یک پسر جوان معمولی است که مشکلات شخصیت دارد، خانواده دارد، و حتی باید به درس‌هایش برسد. این مسائل او را خاص کرد و باعث شد که تمام مردم بتوانند با او همذات پنداری کنند. تاکنون فیلم‌ها و انیمیشن‌های بسیاری از مرد عنکبوتی ساخته شده که می‌توان از مهم‌ترین‌های آن به سه‌گانه سم ریمی، فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت انگیز، مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول و البته انیمیشن دنیای عنکبوتی اشاره کرد.

جمع بندی

دنیای مارول بسیار عظیم‌تر از تنها 10 عنوان است. بی‌شک 85 سال تاریخچه در لیستی به این اندازه جای نمی‌گیرد و ما مجبور بودیم که آن‌ها را گلچین کنیم. همچنین برخی از مشهورترین ابرقهرمانان مارول که در لیست ما جای نگرفتند اما ارزش نام بردن دارند، شامل بیوه سیاه، هاکای، پلنگ سیاه، استورم و دردویل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.