اگر فکر می‌کند که One Piece طولانی‌ترین انیمه تاریخ است، با دیدن تعداد اپیزودهای انیمه‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم شوکه خواهید شد. بسیاری دوست دارند انیمه‌هایی کوتاه ببینند که در یک روز تمام می‌شود. اما در سوی دیگر،‌ انیمه‌های طولانی می‌توانند سفری باشند که مخاطب را در کنار شخصیت‌ها و داستان‌ها با ماجراجویی‌های بزرگ و گوناگون برده و حتی در کنار آن‌ها رشد کند. در میان انیمه‌های طولانی، بیشتر عناوینی نظیر وان پیس، ناروتو و گینتاما به ذهن بینندگان می‌آیند.

البته که این‌ها بی‌شک بهترین انیمه های طولانی ساخته شده نیز هستند اما اگر معیارمان را به جای بهترین‌ها، بر طولانی‌ترین‌ها بگذاریم، انیمه‌ای همچون ناروتو حتی توان رقابت را نخواد داشت. برخی از انیمه‌هایی که در ادامه معرفی خواهید کرد هزاران قسمت داشته و حتی هنوزبه پخش خود ادامه می‌دهند. لازم به ذکر است که درباره انیمه‌هایی که تنها در ژاپن پخش می‌شوند، ممکن است نتوانیم تعداد دقیق قسمت‌ها را بشماریم پس برای آن‌ها از تقریب استفاده خواهیم کرد.

10. انیمه Manga Nippon Mukashibanashi

تعداد قسمت: 1471

داستان‌های عامیانه محلی الهام بخش بسیار از فیلم‌ها و سریال‌ها بوده‌اند. اما هیچ‌کدام بیشتر از Manga Nippon Mukashibanashi به این مسئله نمی‌پردازند. گیسابورو سوگی، کارگردان افسانه‌ای این انیمه، تصمیم جالبی گرفت که برای اپیزودهای گوناگون، از انیماتورهای مختلفی استفاده کند.

این مسئله باعث جذابیت بصری و تازگی انیمه در تمام این 1471 اپیزود شد. همچنین از سوی دیگر، باعث تمایز و دوام بیشتر آن به نسبت بسیاری از دیگر انیمه‌هایی که رویکرد مشابهی در روایت داستان‌های عامیانه داشتند شد.

9. انیمه Soreike! Anpanman, Go!

تعداد قسمت: 1491

انیمه Soreike! Anpanman, Go! در ژانر ابرقهرمانی، یک اثر کودکانه‌ است که براساس یک مجموعه رمان طولانی ساخته شده است. این انیمه برای اولین بار در سال 1988 پخش شد و اسپین‌ آف‌ها و داستان‌های فرعی زیادی براساس‌ آن‌ ساخته شد. همچنین این انیمه حتی الهام بخش انیمه تحسین شده One Punch Man بوده است که امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

8. انیمه Chibi Maruko-Chan

تعداد قسمت: 1550

مانگای Chibi Maruko-Chan به مدت بیش از سی سال ساخته و منتشر شد. انیمه اصلی آن نیز در سال 1990 آغاز و در 142 قسمت پخش شد. این انیمه در سال 1995 باری دیگر احیا شد و در طول سال‌هایی طولانی به انیمه‌ای بلند تبدیل شد. انیمه Chibi Maruko-Chan در مارس 2022، به مرز 1500 اپیزود رسید و این نقطه عطف را جشن گرفت.

این سریال ماجراهای روزمره یک دختربچه شیطون به نام موموکو ساکورا را دنبال می‌کند. موموکو اغلب در موقعیت‌های دردسر سازی قرار گرفته و در بسیاری از مواقع دوستانش را نیز به دردسر می‌اندازد. همچنین لازم به ذکر است که ماجراهای موموکو تاکنون چند قسمت سینمایی نیز علاوه بر قسمت‌های سریال اصلی منتشر کرده که آخرین آن‌ها در سال 2015 منتشر شد.

7. انیمه Kirin Monoshiri Yakata

تعداد قسمت: 1565

Kirin Monoshiri Yakata یک برنامه آموزشی برای کودکان بود که گربه‌ای به نام کتی دستان آن را به عنوان شخصیت اصلی پیش می‌بیرد. کتی در هر قسمت باید با یک موش کنار بیاید و همزمان به کودکان تاریخ بی‌آموزد. این انیمه که از 1975 تا 1979 پخش شد، اساساً ادامه انیمه‌ دیگری به نام Monoshiri Daigaku: Ashita no Calendar بود که چند سال قبل به پایان رسیده بود.

اینمه قدیمی Monoshiri Daigaku: Ashita no Calendar، تقریباً گم شده و هیچ نسخه‌ای از آن در سطح اینترنت وجود ندارد. با این حال چند قسمت از نسخه جدید آن را همچنان می‌شود در اینترنت پیدا کرد. البته که این تنها قطره‌ای از این دریای بزرگ است.

 6. انیمه Doraemon

تعداد قسمت: 1787

نسخه اصلی Doraemon به عنوان یکی از طولانی ترین انیمه های تمام دوران در 25 سال پخش شد. داستان آن درباره نوبیتا و دورایمون است. جیب عجیب و غریب دورایمون می‌تواند هر چیزی را ظاهر کند و این منجر به سناریوهای متنوعی می‌شود. این انیمه به حدی محبوب بود که عملاً ریبوت شد و داستان آن با سبک انیمیشن جدید و برخی تغییرات دیگر، دوباره ساخته شد.

5. انیمه Oyako Club

تعداد قسمت: 1818

این انیمه کلاسیک بخشی از زندگی دو بیگانه به نام‌های رومپا و لون است که به خانواده‌ای روی زمین می‌پیوندند. همین سناریو لحظات خنده دار فراوانی را در سیر دلچسب داستان میان شخصیت‌ها به وجود می‌آورد. این انیمه اگرچه که اپیزودهای بسیار زیادی دارد، اما مدت آن‌ها اغلب کوتاه و حدود پنج دقیقه است.

4. انیمه Prince Mackaroo (Ojarumaru)

تعداد قسمت: بیش از 2000

سفر در زمان یک سناریو قدیمی و تکراری است و شاهزاده ماکارو به خوبی از آن استفاده می‌کند. یک جوان نجیب زاده به نام اوجارومارو با استفاده از یک چوب جادویی موفق می‌شود که خود را به 1000 سال پیش از زمان زندگی‌اش ببرد. او همچنین در این سفر به گذشته، با پسر وانی به نام کازوما دوست می‌شود.

چوبی که او از آن استفاده می‌کند، در واقع توسط سه شیطان دزدیده شده که در طول سریال تلاش می‌کنند آن را پس بگیرند. شاهزاده ماکارو یکی از انیمه هایی که بیشترین اپیزود را دارند است که همچنان ادامه داشته و در آینده نیز شاهد ادامه داستانش خواهیم بود.

3. انیمه Ninja Boy Rantaro (Nintama Rantaro)

تعداد قسمت: بیش از 2400

مدت‌ها قبل از دوران ناروتو، Ninja Boy Rantaro بهترین انیمه نینجایی تلوزیون بود. پخش آن از 1993 آغاز شد و داستان سه نفر به نام‌های رانتارو، شینبی و کیریمارو را دنبال می‌کرد که قصد تبدیل شدن به نینجا را داشتند.

البته که نباید از یاد بود Ninja Boy Rantaro بسیار کمدی‌تر از ناروتو بوده و بیشتر مخاطبان خردسال را هدف قرار می‌دهد. این انیمه با 2400 قسمت ده دقیقه‌ای، یکی از طولانی ترین انیمه های تاریخ است که همچنان پخش آن ادامه دارد. به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها شاهد پایان آن باشیم.

2. انیمه 3000 Whys Of Blue Cat (Lan Mao)

تعداد قسمت: بیش از 3000

لان مائو که با نام گربه آبی نیز شناخته می‌شود، یک انیمه آموزشی چینی است که اولین بار در سال 1990 پخش شد. این مچموعه توسط شرکت Beijing Sunchime Happy Culture ساخته شده و تاکنون بیش از 400 کتاب، تعدادی بازی ویدیویی و حتی یک تم پارک براساس آن ساخته شده‌اند. این سریال طی چندین فصل خود موضوعات مختلفی از دایناسورها تا نحوه ایمنی در برابر آتش را به کودکان آموزش می‌دهد. نسخه انگلیسی آن نیز در بازه‌ای از زمان تولید می‌شد اما در نهایت به دلیل عدم استقبال، لغو شد.

1. انیمه Mrs. Sazae (Sazae-San)

تعداد قسمت: بیش از 2600 و 8500 داستان

خانم سازه طولانی‌ترین انیمیشن سریالی تاریخ تلوزیون است. سیمپسون‌ها یا وان پیس هیچ راهی برای مقابله در برابر آن ندارند. این سریال از سال 1969 آغاز به پخش کرده و تنها دو بار طی تمام این مدت مجبور به نمایش قسمت‌های تکراری شده است. این انیمه ساده است و خانم سازه را در خانه خود با همسر، و بچه‌هایش به نمایش می‌گذارد. در حال حاضر نگاه سنتی‌تر این انیمه به خانواده ژاپنی، چیزی است که بسیاری از مردم از آن لذت می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.