در قلمروی جذاب و همیشه درحال تکامل انیمیشن، سال 2024 به عنوان یک سال برجسته گواهی بر پتانسیل بی‌حد و حصر این رسانه است. امسال سالی است که مرز بین واقعیت و انیمیشن محو می‌شود، سالی که داستان‌ها از صفحه نمایش به قلب ما وارد می‌شوند و شخصیت‌های دوست داشتنی از فضای بیکران تا درون ذهن ما حضور دارند.

بهترین انیمیشن های سال 2024 هرکدام مملو از لحظاتی هستند که با زندگی طنین انداز می‌شوند. آن‌ها به ما یادآوری می‌کنند که چرا در وهله اول عاشق انیمیشن شدیم: توانایی زنده کردن غیرممکن‌ها و داستان‌پردازی به شیوه‌ای که هیچ رسانه دیگری نمی‌تواند. امسال از یک سو انیمیشن‌هایی کاملاً جدید با ایده‌هایی نو را به ما ارائه می‌دهد و همزمان شاهد بازگشت برخی از فرنچایزهای دوست داشتنی هستیم. پس با ما همراه باشید تا برترین انیمیشن های 2024 را بشناسیم.

5. Star Wars: The Bad Batch – جنگ ستارگان: بد بچ (فصل آخر)

سریال جنگ ستارگان: بد بچ همیشه به‌خاطر لحن تیره‌تر و داستان سرایی‌ پیچیده‌اش متمایز بوده و فصل آخر آن نیز از این قائده مستثنی نیست. این سریال یک سفر عمیق در جهان جنگ ستارگان است و با پرداخت به موضوعاتی همچون وفاداری، هزینه جنگ و هویت، پایانی برای حماسه کلون فورس 99 است.

حتما بخوانید: 10 مورد از بهترین و مشهورترین شخصیت های مارول

شخصیت‌های این سریال بسیار درخشان هستند و هرکمدام از آن‌ها با نقاط ضعف و قوت خود کاملاً قابل درک هستند. حالا که سفر آن‌ها به پایان رسیده است، مخاطبان شاهد لحظاتی رضایت بخش و همزمان تلخ از خداحافظی با شخصیت‌های محبوبشان خواهند بود. این سریال عمیق بسیاری به مجموعه جنگ ستارگان اضافه کره و جایگاه خود را بین بهترین‌های این فرنچایز حفظ خواهد کرد.

4. Monsters at Work – هیولا ها در محل کار (فصل دوم)

سریال هیولاها در محل کار، داستان محبوب کارخانه هیولاها را توسعه می‌دهد. آرزوهای تایلور تاسکمون برای رسیدن به طبقه خنده، در قلب این سریال قرارر دارد و نگاهی تازه از دنیای هیولاها را به ما نشان می‌دهد. این انیمیشن طبق انتظاراتی که از دیزنی داشتیم مانند همیشه جذاب است. شخصیت‌های جدیدی به داستان اضافه شده‌اند که هرکدام ویژگی‌ها خاص خود را دارند و به خوبی در داستان جای می‌گیرند.

این سریال در طنز خود عالی است و جوهر چیزی را که انیمیشن اصلی را بسیار خاص کرده بود، در کنار ایده‌های جدیدتر استفاده می‌کند. این انیمیشن یک کمدی محل کار است که در دنیای خارق‌العاده اتفاق می‌افتد و ترکیبی از فرصت‌های بی‌پایان برای خنده و ماجراجویی فراهم می‌کند. هیولاها در محل کار میراث ماندگار کارخانه هیولاها است و تماشای آن برای طرفداران در هر سنی لذت بخش خواهد بود.

3. The Garfield Movie – فیلم گارفیلد

در فیلم گارفیلد، ما با جنبه‌ای از گارفیلد برخورد می‌کنیم که قبلاً هرگز ندیده بودیم. این انیمیشن وارد فضایی جدید از دنیای گارفیلد شده و در تم سرقت قرار می‌گیرد؛ ماجراجویی هیجان انگیزی که بسیار با زندگی با آسایش و آرام همیشگی گارفیلد تفاوت دارد. البته که در هسته داستان، او همچنان همان گربه دوست داشتنی و عاشق لازانیا است که می‌شناسیم و دوستش داریم. شاید همین دلیلی باشد که فیلم گارفیلد یکی از بهترین انیمیشن های 2024 است.

این انیمیشن اکشن و را به شکل ماهرانه‌ای باهم ادغام، و تعادل را برقرار می‌کند. عنصر دزدی یک پیچ و تاب تازه به فرنچایز اضافه می‌کند و هیجان و تعلیق را در کنار شوخ طبعی و طعنه‌های گارفیلد قرار می‌دهد. بی‌شک این فیلم برای طرفداران قدیمی و کسانی که آشنایی چندانی با گارفیلد ندارند، جذاب خواهد بود.


2. Kung Fu Panda 4 – پاندای کونگ فو کار 4

پاندای کونگ‌فو کار دوست داشتنی و محبوب بازگشته تا این بار نه تنها به عنوان یک جنگجو، بلکه به عنوان یک رهبر و یک استاد عمل کند. بی‌شک سکانس‌های مبارزه‌ای رزمی پاندای کنگفوکار بسیار هیجان انگیز هستند. این انیمیشن روان و رسا است و علاوه بر شخصیت‌ پردازی‌های خوب، زیبایی چین باستان را به تصویر می‌کشد. هرچند که شاید قسمت چهارم به این خوبی‌ها نباشد.

حتما بخوانید: بهترین انیمیشن های ترسناک تاریخ براساس راتن تومیتوز

پاندای کونگ‌فو کار اغلب چیزی بیشتر از صحنه‌های مبارزه خیره کننده شوخی‌های طنز دارد. با این حال این داستان از نظر بسیاری از مخاطبین چندان به خوبی قسمت‌های قبلی نبوده است. حتی بسیاری از شخصیت‌های دوست داشتنی که بخشی جدایی ناپذیر از داستان پاندای کونگ‌فو کار بودند از داستان حذف شدند و بازگشت شرورهای قدیمی نیز نتوانست دل مخاطبان را به دست آورد. با این حال نمی‌توان انکار کرد که پاندای کونگ‌فو کار در میان انیمیشن هایی که در سال 2024 منتشر می‌شوند می‌درخشد و بسیار پرطرفدار بود.

1. Inside Out 2 – درون بیرون 2

سفر به ذهن رایلی در درون بیرون، یک داستان پردازی بسیار احساسی و جذاب بود. حالا که رایلی بزرگ‌تر شده و وارد دوران نوجوانی شده است، با احساسات جدیدی رو به رو می‌شود و ما قرار است شاهد زنده شدن هرکدام از این احساسات جدید باشیم. این انیمیشن از لحاظ بصری فوق‌العاده است و قرار است باری دیگر وارد دنیای درونی رایلی شویم.

در درون بیرون 2، احساسات پیچیده‌تر و عمیق‌تر هستند. شاید این ریسکی بزرگ بود که قسمت دوم چنین انیمیشنی را ساخت و با وجود اینکه هنوز مدتی تا انتشار آن باقی مانده، اما بسیاری یقین دارند که درون بیرون بهترین انیمیشن 2024 خواهد بود. بی‌شک این انیمیشن می‌تواند به اندازه بسیاری از فیلم‌های درام لایو اکشن از لحاظ احساسی قوی، و تاثیرگذار باشد.

جمع‌بندی

این پنج مورد فراتر از تنها  بهترین انیمیشن های سال 2024 هستند. آن‌ها نمونه‌ای از استعداد و خلاقیت باورنکردنی دنیای انیمیشن هستند و ثابت می‌کنند که انیمیشن تنها برای کودکان نیست؛ بلکه رسانه‌ای است که می‌تواند هر داستانی۷ در هر ژ‌انری و برای هر مخاطبی روایت کند. انیمیشن‌ها گاه داستان‌هایی دارند که تا سال‌ها درباره‌شان صحبت خواهیم کرد و این باعث می‌شود که آن‌ها بخش مهمی از فرهنگ جوامع را تشکیل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *