سال 2023 برای انیمه‌بازها با اتفاقاتی بزرگ نظیر پایان دراماتیک اتک آن تایتان، انتشار فصل‌های جذاب از انیمه‌هایی که بنظر جا پای اتک گذاشته‌اند، به پایان رسید. همه فکر می‌کردند با چنین پایانی بر سال 2023، حتما مدتی طول می‌کشد تا انیمه‌ای درخور و جذاب بتواند قد علم کند، تا اینکه انیمه Frieren: Beyond Journey’s End از استودیو مدهاوس منتشر شد. این استودیو که پیش از این با تولید اثر سینمایی پاپریکا در سال 2006 نشان داد در تولید آثار معناگرا و به دور از اکشن و مبارزه هم تبهر دارد، با ساخت انیمه فریرن دوباره قدرت خود در تولید انیمه را به نمایش گذاشت.

استودیو مدهاوس که پیش از این در وان پانچ من، دفترچه مرگ، روح مبارزه، هانتر ایکس هانتر و …. نشان داده است هیچ محدودیتی در تولید آثار برتر دنیای انیمه ندارد، در انیمه Frieren: Beyond Journey’s End به دنبال نشان دادن ارزش دوستی و خانواده در کنار گذر سریع عمر است. همانجا که برای عده‌ای بخاطر مشغولیت‌ها و فکر اینکه تا ابد زنده هستند، دوستی و خانواده فراموش می‌شود.

داستان انیمه Frieren: Beyond Journey’s End

انیمه فریرن امّا با داستانی فانتزی از گروهی جنگجو شامل فریرن، الف جادوگر، هیمل جنگو و ماجراجو، آیزن دورف مبارز و هیتر کشیش مواجه است. گروهی که در یک دهه ماموریت خود، در مقابل پلیدی ایستاده‌اند و در انتهای دهه و با تعقیب پادشاه پلیدی‌ها بالاخره او را نابود کرده‌اند و به ماموریت خود پایان داده‌اند. حال دیگر هدفی مشترک برای این گروه وجود نداره و باید به پایتخت بازگردند تا علاوه بر دریافت پاداش خود، مسیر زندگی فردی خود را ادامه دهند.

پس از جشن و پایکوبی این گروه جنگجویان، یک عهد با یکدیگر می‌بندد تا 50 سال بعد، دوباره گردهم آیند و دوستی خود را جشن بگیرند. پس از 50 سال، فریرن الف جادوگر که به شهر برگشته با پیرمردی مواجه می‌شود که کهولت سن او را از پای انداخته است. همیل، جنگجوی جوان که روزگاری با او در ماجراجویی‌های زیادی همراه بود در مقابل دختری جان، که گذر عمر بر او هیچ اثری نداشته و نامیراست قرار گرفته است. آن‌ها نزد دو دوست دیگر رفته و خاطرات گذشته را تا پاسی از شب زنده می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین انیمه های سینن (Seinen) – 10 انیمه برتر

پس از این گردهمایی، هیمل بخاطر کهولت سن از دنیا می‌رود. فریرن که دیگر نمی‌تواند از حضور گرم و صمیمی هیمل استفاده کند، به یاد خاطرات گذشته و درخواست‌های هیمل برای کنار هم بودن میوفتد و اندوهگین و غمگین از شرایط پیش آمده اشک می‌ریزد. اینجاست که فریرن که تا امروز به مفهوم عمر و زمان بخاطر نامیرایی بی‌توجه بود، با موضوع ارزش زندگی کنار دوستان و خانواده مواجه می‌شود.

دختری که به نظر تا امروز، فردی بی‌روح و احساسات دیده می‌شد امّا باطن مهربان خود را به نمایش می‌گذارد. در ادامه انیمه فریرن دوباره راهی سفر می‌شود و این‌بار نیز پس از گذر سالیان، در بازگشت نزد دوستان، با هیتر کشیش پیر مواجه می‌شود. هیتر امّا در کنار ابراز احساسات، خواهشی از فریرن دارد. آموزش کارآموزی به نام فرن که دختری با استعداد عظیم جادوگری است. فریرن در فراز فرود امّا بالاخره می‌پذیرد تا فرن را به عنوان کارآموز آموزش دهد و همراه سفر او باشد.

داستان در ادامه به سفر فانتزی، احساسی و به دور از اکشن و مبارزات سنگین انیمه‌های پرطرفدار امروزی پیش می‌رود. با درگذشت هیتر، امّا تنها دوست دوران ماجراجویی گذشته فریرن، آیزن باقیمانده است. فریرن با حضور فرن علاقمند است دوباره یک سفر ماجراجویانه را آغاز کند و این بار از آیزن درخواست می‌کند برای داشتن زمان بیشتری در کنار یکدیگر او را در این ماجراجویی همراهی کند. آیزن دورف پیر امّا به دنبال آرامش است و درخواست فریرن را رد می‌کند امّا مانند هیتر او نیز درخواستی دارد. استارک شخصیت جوان دیگری که آیزن اصرار دارد در این ماجراجویی همراه فریرن باشد. حالا یک گروه ماجراجویی جدید به رهبری فریرن با فهم از ارزش عمر و زندگی شکل گرفته است. باید ببینیم در این ماجراجویی جدید چه اتفاقات و مسائلی برای فریرن رخ خواهد داد؟ فصل اول انیمه را دنبال کنید و از ماجرا لذت ببرید.

تاریخ انتشار فصل دوم انیمه Frieren: Beyond Journey’s End

تا امروز هیچ تاییدی بر تولید فصل دوم انیمه توسط استودیو مدهاوس وجود ندارد امّا به نظر می‎‌رسد با توجه به استقبال بی‌نظیر طرفداران انیمه، در آینده‌ای نزدیک تاریخ انتشار فصل دوم انیمه فریرن اعلام گردد. با این حال، پس از انتشار یک توییت در اکانت رسمی انیمه در شبکه اجتماعی ایکس پس از پایان قسمت اخر فصل اول مبتنی بر اینکه “The journey to Ende continues.” (یعنی این پایان ماجراجویی نیست و ادامه دارد) حدس طرفداران مبنی بر وجود فصل دوم بشدت قوت گرفته است.

در فصل دوم انیمه فریرن چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پایان فصل اول فریرن فراتر از سفر، مخاطبان را با یازده جادوی اصلی این مجموعه آشنا کرد، در حالی که او در تلاش برای پیوستن به رفیق از دست رفته‌اش هیمل در آرامگاه روح‌ها بود.

فصل اول حدود نیمی از داستان مانگای اصلی را پوشش داده و داستان انیمه از 60 فصل اول آن بیرون کشیده شده است.

می توان فرض کرد که اگر/زمانی که برای فصل 2 انیمه Frieren: Beyond Journey’s End چراغ سبز نشان داده شود، داستان از فصل 61 مانگا ادامه خواهد شد.

این موضوع انیمه را درست در ابتدای داستانی قرار می‌دهد که به عنوان ارک «سفرهای شمالی ادامه دارد» شناخته می‌شود، زمانی که فریرن و گروهش (متشکل از استارک و فرن) به سمت شمال می‌روند.

جمع بندی و خلاصه مقاله

انیمه فریرن نشان داد نیازی نیست داستان و انیمه مملو از مبارزات هیجان انگیز باشند تا بتوانند جایگاه خود را در بین طرفداران انیمه پیدا کنند. استودیو مدهاوس که همیشه در انتخاب مانگاها و داستان‌ها برای اقتباس بهترین‌ها را انجام داده است نیز، با تولید این انیمه جذاب و معناگرا با مفهومی از اثبات ارزشمندی عمر و گذر زمان، قدرت خود را دوباره اثبات کرد.

انیمه فریرن یک جواهر خارق‌العاده و متفاوت است. در کنار داستان حیرت‌انگیز و قوی، تصاویر دل‌نشین و ارزشمند، صداپردازی و صداگذاری و حتی جذابیت در اکشن‌هایی که برای پیشبرد ماجراجویی‌ها در دل داستان قرار داده شده است باعث می‌شود این انیمه جزو برترین انیمه‌های سال 2024 قرار گرفته و حتی کاندید برترین انیمه این سال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *