اگر به سری گودزیلا و کینگ‌کونگ علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم انیمه kaiju no 8 را حتما دنبال کنید. انیمه Kaiju no.8 یا کایجو شماره 8، ازجمله انیمه‌هایی است که فصل اول آن در سال 2024 آغاز شده و در همین چند قسمت ابتدایی با نمایشی اکشن، کمدی و روایتی جذاب توانسته است طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

این انیمه که توسط استودیو Production I.G مبتنی بر مانگایی با همین نام تولید شده است در چهار قسمت ابتدایی خود تاکنون 150 هزار دنبال کننده در مای انیمه لیست بدست آورده و نمره 8.4 imdb را تاکنون کسب نموده است. همین علاقه بینندگان انتظارات از انیمه kaiju no 8 را بیش از پیش کرده است. در ادامه با بررسی این انیمه در مجله راویتا با ما همراه باشید.

داستان و معرفی انیمه kaiju no.8

هیولاهای گروتسک و گودزیلا مانند به نام “کایجو” سالهاست که در سراسر ژاپن ظاهر می‌شوند. برای مبارزه با این جانوران، یک واحد نظامی نخبه معروف به “نیروی دفاعی” روزانه جان خود را برای محافظت از غیرنظامیان به خطر می‌اندازد. هنگامی که یک کایجو کشته می شود، “پاک‌کننده‌ها” – که زیر نظر شرکت حرفه ای پاک کننده Kaiju کار می کنند – کارشان را آغاز می‌کنند تا بقایای آن را دفع کنند.

کافکا هیبینو شخصیت اصلی انیمه kaiju no.8 ، مردی 32 ساله، از شغل خود به عنوان "پاک کننده" ناراضی است

کافکا هیبینو، مردی 32 ساله، از شغل خود به عنوان “پاک کننده” ناراضی است. او از جوانی آرزو داشت که به سپاه دفاع بپیوندد و برای کمک به دیگران کایجوها را بکشد. با این حال، پس از چند تلاش ناموفق، او از رویاهای خود دست کشید و خود را به حد متوسطی که یک چک حقوق مناسب را ارائه می کرد، تسلیم کرد. با این وجود، زمانی که یک جوان ۱۸ ساله و جاه طلب به نام لنو ایچیکاوا به تیم نظافتی او می‌پیوندد، کافکا بار دیگر تمایل خود را برای پیوستن به نیروی دفاعی یادآوری می‌کند.

پس از زنجیره‌ای از اتفاقات ناگوار و تعامل با رفتگر جوان، کافکا با یک کایجو از نوع انگل روبرو می‌شود که از طریق دهان او وارد می‌شود و او را به یک هیولای انسان‌نما تبدیل می‌کند. اینگونه کافکا که به دنبال رویای مبارزه با کایجوها بوده، تبدیل به کایجوی شماره 8 می‌شود. با این حال، قدرت تعقل و شخصیت خود را از دست نداده و فقط شمایل و قدرت ظاهری بی‌نظیر کایجوها به او رسیده است. او در اولین تعامل با خطری که مادر و دختری را تهدید می‌کند با قدرت بی‌نهایت جدیدش مواجه می‌شود. کافکا با قدرت‌های تازه کشف شده‌اش قصد دارد رویای همیشگی خود را امتحان نهایی کند.

پی‌رنگ (Plot) انیمه kaiju no.8

پس از اینکه شهر آنها توسط کایجو ویران می شود، دوستان دوران کودکی کافکا هیبینو و مینا آشیرو هر دو عهد می کنند که به عضویت نیروهای دفاعی درآیند تا با هم با کایجو مبارزه کنند. مینا که اکنون 27 ساله است، از آن زمان کاپیتان لشکر سوم نیروی دفاعی شده است، در حالی که کافکا که اکنون 32 سال دارد، بارها در امتحان رد شده و به عنوان عضوی از خدمه پاکسازی که بقایای کایجو را پس از نبرد دفع می کند، کار می کند.

کافکا با یک کارگر جوان نیمه وقت در شرکتش به نام رنو ایچیکاوا، یکی از اعضای مشتاق نیروی دفاعی ملاقات می کند که تمایل او برای تبدیل شدن به بخشی از نیروی دفاعی را دوباره برانگیخته می کند. با این حال، یک کایجو کوچک از طریق دهان وارد بدن کافکا می شود و او توانایی تبدیل شدن به کایجو را پیدا می کند. پس از فرار از نیروی دفاعی، کافکا با نام رمز “کایجو شماره 8” انتخاب می شود و تصمیم می گیرد در حالی که فرم کایجو خود را مخفی نگه می دارد دوباره برای عضویت در نیروی دفاعی درخواست دهد.

در حین آزمون عضویت، کافکا و ایچیکاوا با دختری باهوش و توانمند مواجه می‌شوند که دختر یکی از فرماندهان بزرگ نیروی دفاعی است. این دختر که کیکورو شینومیا نام دارد، در حین آزمون همه کایجوها را یکی پس از دیگر نابود می‌کند و هایجو(کایجوی سطح متوسط) که مرحله نهایی است به تنهایی سلاخی می‌کند. در همین حین، یک کایجوی انسان‌نمای دیگر وارد صحنه می‌شود و هایجوی کشته شده را زنده و ارتقا می‌دهد تا به یک کایجوی عظیم الجثه تبدیل شود. این کایجوی انسان‌نما بعدها به “کایجوی شماره 9” نام گذاری می‌شود.

پس از تبدیل هایجو به کایجو، کایجوی شماره 9 به کیکورو حمله کرده و او را نیمه جان رها می‌کند تا هایجوی تبدیل شده او را بخورد. امّا کافکا سر رسیده و بدون ترس از لو رفتن، تلاش می‌کند هایجوی تبدیل شده را بکشد و جان کیکورو را نجات می‌دهد. کیکورو که بی‌حال شده توسط کافکا و ایچیکاوا نجات داده شده و پس از بستری در بیمارستان ترجیح می‌دهد راز کافکا را نزد خود نگه دارد.

اگر به انیمه‌های علمی تخیلی علاقمند و از ژانر اکشن لذت می‌برید حتما بخوایند:
معرفی انیمه Ninja Kamui؛ داستان و تاریخ انتشار فصل 2

با این همه، معاون گروه سوم نیروی دفاعی باز هم به ماجرا مشکوک است. او که فردی باهوش است و فکر می‌کند کافکا چیزی را پنهان می‌کند از عضویت کافکا به عنوان افسر جلوگیری می‌کند و او را به بخش کارآموزی می‌‎فرستد. با این حال ایچیکاوا به عنوان افسر گروه سوم دفاعی با فروهاشی هم‌گروهی شده و پس از زمانی به ماموریتی برای شکست یک کایجوی بزرگ ارسال می‌شوند. در حین ماموریت ایچیکاوا و فوروهاشی توسط کایجوی انسان‌نمای شماره 9 مورد حمله قرار می‌گیرند.

کافکا که از خطر مطلع شده سر رسیده و جان دوستانش را دوباره نجات می‌دهد امّا نمی‌تواند بخاطر دخالت چند افسر نیروی دفاعی کایجوی شماره 9 را شکست دهد زیرا مجبور است هویت خود را پنهان نگه‌دارد. با این حال، این آخرین کایجوهای انسان‌نما نیستند. بزودی در ادامه داستان کایجوی انسان‌نمای شماره 10 نیز وارد داستان شده و با هدف نابودی نیروی مدافعین تلاش می‌کنند و این‌بار دیگر هویت کافکا لو می‌رود و او کار سخت‌تری نیز دارد. او باید برای انسان‌ها نیز اثبات کند که یک کایجوی خطرناک برای بشریت نیست.

تاریخ انتشار اپیزوهای جدید فصل اول انیمه کایجوی شماره 8 | kaiju no.8

به نظر می‌رسد فصل اول انیمه kaiju no.8 که از 24 فرودین 1403 آغاز شده در 12 قسمت منتشر شود و تا 11 تیرماه سال جاری انتشار یابد. لذا تاریخ انتشار هر قسمت انیمه Kaiju no.8 را تا قسمت 12 آن در ادامه برای شما نوشته‌ایم.

  • تاریخ انتشار اپیزود 1 انیمه Kaiju no8 (کایجوی شماره 8) – 24 فروردین (13 آوریل)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۲ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۱ اردیبهشت (20 آوریل)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۳ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۸ اردیبهشت (27 آوریل)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۴ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۱۵ اردیبهشت (4 مه)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۵ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۲۲ اردیبهشت (11 مه)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۶ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۲۹ اردیبهشت (18 مه)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۷ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۶ خرداد (25 مه)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۸ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۱۳ خرداد (1 ژوئن)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۹ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۲۰ خرداد (8 ژوئن)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۱۰ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۲۷ خرداد (15 ژوئن)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۱۱ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۴ تیر (22 ژوئن)
  • تاریخ انتشار اپیزود ۱۲ انیمه Kaiju no.8 (کایجوی شماره ۸) – ۱۱ تیر (29 ژوئن)

نتیجه گیری و خلاصه

انیمه با روایتی جذاب و طنز آمیز توانسته است توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این انیمه تازه منتشر شده است اما با داستانی جذاب و تعلیق‌انگیز، ارزش دیدن دارد و می‌تواند به یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای علاقه‌مندان به انیمه تبدیل شود. در طول داستان، ژاپن که با نرخ بالای هجوم موجودات عظیم‌الجثه مواجه است، مسئولیت مبارزه با این هیولاها را به نیروی دفاعی سپرده است. کافکا هیبینو امّا آرزوی پیوستن به این نیرو را داشته امّا هر بار شکست خورده و کم کم ناامید شده و کوتاه آمده است. امّا حضور یک جوان و اتفاقات پس از آن، همه چیز دوباره رنگ دیگری می‌گیرد و کافکا که انسانی پرتلاش است، حالا فرصت تبدیل شدن به افسر نیروی دفاعی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *