در انیمه، اصطلاح “Seinen” به مجموعه‌های تلویزیونی اطلاق می‌شود که فقط مخاطبان بالغ را مورد هدف قرار می‌دهند. به طور کلی، تمام آثاری که در این ژانر منتشر می‌شوند، مخصوصا بهترین انیمه های سینن، برای مردان بزرگسال جوان است. با این حال، طیف وسیعی از این آثار می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد و نسل‌ها و جنسیت‌های مختلف را در بر بگیرد.

به طور کلی، انیمه‌هایی که در دسته سینن قرار می‌گیرند، می‌توانند از نظر موضوع با داستان‌های شونن بسیار متفاوت باشند، از موضوعاتی مانند ماجراجویی و علمی-تخیلی تا زمینه‌های اساسی‌تر مانند سیاست. با این حال، صرف نظر از زیر ژانر آنها، مجموعه‌های بی‌شماری سینن وجود دارند که به‌ عنوان قطعات هنری استثنایی شناخته می‌شوند.

ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از محبوب‌ ترین انیمه های سینن را به شما معرفی کنیم تا با آنها آشنا شوید. مهم است بدانید که اکثر این انیمه‌ها موضوعات حساس یا پیچیده‌ای مانند سیاست، خشونت و فلسفه را بررسی می‌کنند.

10.  – Kaguya-Sama: Love Is War کاگویا ساما: عشق جنگ است

Kaguya-Sama: Love is War برخی از عناصر شوجو را در خود دارد، اما در هسته آن، داستان آن برای مخاطبان بالغ‌تر است. در این انیمه تکه‌ای از زندگی، دو نوجوان باهوش و در عین حال عاشق سعی می‌کنند همدیگر را گول بزنند تا در بازی عشق “برنده” شوند.

میوکی شیروگان، رئیس شورای دانش‌آموزی مدرسه، باید مراقب کاگویا شینومیا باشد، زیرا این وارث ثروتمند می‌خواهد او را فریب دهد تا ابتدا به عشقش اعتراف کند. دلیل این “جنگ عاشقانه” این است که برنده قدرت بیشتری در رابطه داشته باشد. با این حال، میوکی قصد دارد وارد این جنگ شود. ترکیب باورنکردنی کاگویا-ساما از شخصیت‌های دوست‌داشتنی، شیطنت‌های هوشمندانه «جنگ عشق»، طنز و درام عالی، قطعاً آن را به یکی از بهترین انیمه های سینن تبدیل کرده است.

9. Monster  – انیمه هیولا

Monster یک داستان پر تنش را بین یک قاتل خونسرد و مردی که سعی در متوقف کردن او دارد را به تصویر می‌کشد. این فیلم بر دکتر کنزو تنما، جراح مغز و اعصاب نخبه تمرکز دارد که یک روز تصمیم می‌گیرد به جای شهردار شهر، یک پسر جوان را جراحی کند.

حتما بخوانید: بررسی انیمه Wind Breaker بادشکن + تاریخ انتشار قسمت‌ها

در نتیجه دکتر تنما جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد و رابطه او با رئیس بیمارستان به سرعت خراب می‌شود. از همه مهمتر، پسری که او نجات می‌دهد، قاتل بی رحمی است که وجودش دوباره به دامان دکتر تنما باز می‌گردد. در نهایت، او تصمیم می‌گیرد به قتل‌های بیمارش پایان دهد.

8. Vinland Saga  – انیمه وینلند ساگا

وینلند ساگا داستان تورفین، یک مزدور جوان ایسلندی را روایت می‌کند که زندگی او حول دو ویژگی تعیین کننده دنیای وایکینگ‌ها می‌چرخد: مبارزه و مرگ. تورفین که در میانه یک درگیری فزاینده بین انگلستان و دانمارکی‌ها گیر افتاده است، باید در محیطی بی رحمانه که کمی به رفاه او اهمیت می‌دهد، از خود مراقبت کند.

در این آشفتگی، تورفین به دنبال انتقام گرفتن از مردی است که پدرش را به قتل رساند. این داستان حماسی گسترده بینندگان را مستقیماً به دنیایی پر از خون و خشونت سوق می‌دهد که به شدت از فرهنگ نوردیک و سابقه تاریخی الهام گرفته شده است.

7. One-Punch Man  – انیمه مرد تک مشتی

سایتامای به ظاهر بی‌تأثیر یک سرگرمی نسبتاً منحصربه‌فرد دارد: قهرمان بودن. سایتما برای اینکه رویای کودکی خود را دنبال کند، به مدت سه سال بی وقفه تمرین کرد و در این روند تمام موهای خود را از دست داد. حالا سایتما آنقدر قدرتمند است که می‌تواند هر دشمنی را تنها با یک مشت شکست دهد. با این حال، نداشتن کسی که توانایی برابری با قدرت او را داشته باشد، سایتما را به یک مشکل غیر منتظره سوق داده است؛ او دیگر قادر به لذت بردن از هیجان نبرد نیست و کاملاً از مبارزه خسته شده است.

راویتا؛ راوی لحظه‌های به یاد ماندنی

یک روز سایتما توجه سایبورگ 19 ساله جنوس را جلب می‌کند که شاهد قدرت اوست و می‌خواهد که شاگرد سایتما شود. جنوس پیشنهاد می‌کند که به انجمن قهرمان بپیوندند تا به قهرمانان معتبری تبدیل شوند که برای مشارکت‌های مثبتشان در جامعه شناخته شده‌اند.

سایتما که از اینکه کسی نمی‌داند او کیست شوکه شده است، به سرعت موافقت می‌کند. سایتما با ملاقات با متحدان جدید و مقابله با دشمنان جدید، سفر جدیدی را به عنوان عضوی از انجمن قهرمان آغاز می‌کند تا هیجان نبردی را که زمانی احساس می‌کرد را دوباره تجربه کند. این انیمه که از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ است، به عنوان یکی از بهترین انیمه های سینن شناخته می‌شود.

6. Code Geass  – انیمه کد گیاس

للوچ لامپروژ پس از دریافت قدرت کنترل همه از طریق اطاعت مطلق، سفری انتقام جویانه را آغاز می‌کند. Code Geass بر روی این شاهزاده سقوط کرده متمرکز است، زیرا او به دنبال قاتلان مادرش می‌گردد و در عین حال شورشی علیه امپراتوری بریتانیا را به عنوان Zero رهبری می‌کند.

Code Geass مانند دیگر سری‌های سینن، بهترین ژانرهای مختلف را ترکیب می‌کند. این یک درگیری سیاسی در مقیاس گسترده بدون غفلت از صحنه‌های مبارزه حماسی و توسعه شخصیت باورنکردنی است. Lelouch به راحتی یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های انیمه است و هر ثانیه از سفر او ارزش تماشا را دارد. تعادل این انیمه از طنز، اکشن علمی تخیلی، قهرمان و داستان جذاب آن، Code Geass را به یکی از بهترین انیمه های سینن تبدیل کرده است.

5. Made In Abyss  – انیمه ساخته شده در آبیس

در شهر اورث، اطراف “پرتگاه”، ریکو در آرزوی پیروی از گام‌های مادرش به عنوان کاشف اعماق زمین، تبدیل شدن به یک سوت سفید است. پس از پیدا کردن نامه‌ای از مادرش، او وظیفه پیدا کردن او را در ته پرتگاه به عهده می‌گیرد. Made in Abyss سفر او را همراه با رگ، بهترین دوست هیبریدی انسان/اندرویدش دنبال می‌کند.

Made In Abyss از آنجایی که دو بچه را دنبال می‌کند، در نگاه اول مانند یک سریال عادی به نظر می‌رسد. با این حال، این انیمه هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی یک داستان وحشیانه است. 

4. Berserk 1997  – انیمه برزرک 1997

یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های مانگا در تمام دوران‌، Berserk نیز یک انیمه سینن باورنکردنی است. این سریال گاتس، یک شمشیر زن مزدور را دنبال می‌کند که با دست خدا می‌جنگد تا سرنوشت خود و عشقش، کاسکا را تغییر دهد.

Berserk یک داستان ماجراجویی حماسی بوده که تاثیر زیادی در دنیای انیمه و مانگا گذاشته است. با این حال، ارزش واقعی آن ناشی از نحوه رسیدگی به برخی موضوعات بالغ، مانند وحشیگری انسان و حتی دین است.

3. Golden Kamuy  – انیمه کاموی طلایی

گلدن کاموی بر سایچی سوگیموتو، یک سرباز جنگ روسیه و ژاپن تمرکز می‌کند که به همراه آسیرپا، دختری که می‌خواهد انتقام مرگ پدرش را بگیرد، به دنبال گنجینه آینو می‌گردند.

Golden Kamuy بر اساس تاریخ واقعی است. این سریال توجه ویژه‌ای به فرهنگ آینو و به تصویر کشیدن آن دارد. در واقع استفاده از زبان آینو زیر نظر متخصص این زبان بود. علاقه مندان به تاریخ آن را دوست خواهند داشت، همانطور که طرفداران سری‌های انیمه اکشن/ماجراجویی از آن لذت خواهند برد، بنابراین Golden Kamuy در بین تمام انیمه‌های سینن که در حال حاضر پخش می‌شوند، رتبه نسبتاً بالایی دارد، اگرچه تعداد کمی از انیمه‌ها هنوز بهتر هستند.

2. Tokyo Ghoul  – انیمه توکیو غول

از نظر محبوبیت، تعداد کمی از سریال‌های سینن تا به حال به ارتفاعات سریال نمادین Tokyo Ghoul رسیده‌اند. این سریال خشن داستان کن کانکی، یک مرد جوان نرم و لطیف را دنبال می‌کند که به زور وارد دنیای غول‌های توکیو شده است.

اگرچه انیمه Tokyo Ghoul پس از تغییر داستان مانگای اصلی با واکنش‌های منفی مواجه شد، همچنان به عنوان یک داستان مستقل فوق‌العاده است. انیمه توکیو غول به عنوان یکی از بهترین انیمه های Seinen شناخته می‌شود.

1. ERASED  – انیمه فراموش شده

داستان فراموش شده، Satoru Fujinuma، هنرمندی 29 ساله مانگا را با قدرتی مرموز به نام Revival را دنبال می‌کند. این توانایی به او این امکان را می‌دهد که برای جلوگیری از حوادث و فجایع به گذشته برگردد و در موارد متعدد از آن برای نجات جان افراد زیادی استفاده کند. با این حال، وقتی او به قتل متهم شده و 18 سال به گذشته فرستاده می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند.

در آنجا، ساتورو فوجینوما متوجه می‌شود که قتلی که به خاطر آن مقصر شناخته شده، ممکن است مربوط به قتل یکی از همکلاسی‌های قدیمی‌اش باشد. ERASED او را در حالی دنبال می‌کند که سعی دارد حقیقت گذشته را بیابد، همکلاسی سابق خود را نجات دهد و از آینده‌ای که به آن اهمیت می‌دهد محافظت کند. چنین مضامین صمیمانه‌ای با پیچ و تاب جالب سفر در زمان، ERASED را برای هر طرفدار درام جذاب کرده است.

جمع‌بندی

اگرچه تعجب‌آور نیست که ببینیم ژانر شونن قسمت بزرگی از دنیای انیمه را در بر گرفته‌اند، ژانر سینن نیز به تازگی توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. این داستان‌های مخصوص بزرگسالان به دلیل صحته‌های دلخراش و موضوعات تاریکی که روایت می‌کنند، برای همه مناسب نیستند.

این ژانر تاریک و قدیمی توانسته است اثرات زیادی را به ما ارائه دهد که برخی از آنها بر اساس امتیاز‌دهی‌ها در MyAnimeList، به عنوان بهترین انیمه‌های تاریخ شناخته می‌شوند. جای تعجب نیست که داستان‌هایی مانند Berserk و Vinland Saga به راحتی در این رتبه‌بندی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.