انیمه Ninja Kamui یکی از انیمه‌های پرطرفدار بهار 1403 است که اولین قسمت آن در زمستان گذشته آغاز و تا هفته گذشته قسمت 13 و پایانی فصل اول آن منتشر شد. این انیمه ژانر نینجا و اکشن با تم تکنولوژی دارد و یک مجموعه تلویزیونی انیمه اورجینال است که توسط E&H Production و Sola Entertainment تولید شده و توسط ویلیامز استریت تولید و اجرایی شده است. قسمت اول انیمه در 11 فوریه 2024 در ایالات متحده در Adult Swim’s Toonami پخش شد و طرفداران خود را خیلی سریع جذب کرد. در این مقاله به معرفی داستان و شخصیت‌ها می‌پردازیم و در مورد تاریخ انتشار فصل 2 انیمه Ninja Kamui صبحت می‌کنیم.

داستان انیمه نینجا کامویی Ninja Kamui

جو هیگان، نینجای سابق که کلن خود را ترک کرده است، توسط گروهی از نینجاها و اعضای کلن پیشین خود تحت تعقیب است. هیگان که بخاطر شکستن کد و قانون کلن یعنی عدم ترک کلن و عدم ازدواج در حال زندگی تحت چهره جدید به همراه همسر و فرزندش قرار دارد، توسط این گروه شناسایی شده و به شکل فاجعه باری خانواده اش را از دست می‌دهد. در همین ماجرا بنظر جو یک بار با مرگ مواجه شده امّا از این مرگ ظاهری باز می‌گردد.

حال جو با برخاستن از “مرگ” ظاهری خود، دوباره به پیشه سابقش – نینجا کاموی – باز می‌گردد تا انتقام خانواده و دوستانش را بگیرد. انتقامی که باید از قبیله و کلنی که او را بزرگ کرده‌اند گرفته شود.

کالبد شکافی داستان در قسمت اول

پیش‌نمایش اولیه این مجموعه که یک هفته قبل از نمایش اولیه منتشر شد، نسبت به هر تریلر دیگری، در ایجاد سر و صدا بهتر عمل کرد. انیمه با فرار یک کارمند اداری معمولی از یک مهاجم نادیده شروع می‌شود و سپس توسط گروهی از نینجاهای بسیار ماهر مجبور به رویارویی مرگبار می‌شود. علیرغم مهارت کارمندی که بنظر سابقا یک مبارز حرفه‌ای بوده، مخاطب به زودی متوجه می‌شود که مبارزان افرادی آشنا با کارمند هستند و این یک مبارزه مرگ و زندگی است. مبارزه‌ای که به قتل فجیع کارمند یا نینجای سابق ختم می‌شود.

نمایش جذاب انیمه با تمرکز بر هیگان، همسرش ماری و پسرشان کایل ادامه می‌یابد. در حالی که دلیل شکار نینجاها نامشخص است، تأثیر آن بر این خانواده محسوس است، حتی اگر زندگی ایده‌آل آنها تا حدی کلیشه‌ای به نظر برسد. یک مونتاژ موزیکال به حس تراژدی قریب الوقوع می‌افزاید و تقریباً تمسخر «خانواده خوشبخت» معمولی را تقلید می‌کند. جذابیت قسمت اول در کارگردانی آن است. رنگ‌ها، احساسات کاراکترها و موسیقی و لحن انیمه از یک فاجعه حکایت دارد.

حتما بخوانید: بررسی انیمه بادشکن Wind Breaker

خوشبختانه، گذشته هیگان از خانواده او پنهان نیست – ماری نیز همین پیشینه جو یعنی نینجا را دارد. با افزایش خبرهای قتل‌های مشابه، احساس نزدیک شدن خطر به خانه آنها از طریق رشته قتل‌های مرموز افزایش می یابد. هیگان سعی می‌کند تهدید را کم اهمیت جلوه دهد، اما او نیز به طور فزاینده‌ای نگران می‌شود. آگاهی مشترک آنها از خطر به زمان با هم بودن آنها عمق می‌بخشد و آن را معنادارتر می کند. گذشته ماری به عنوان یک نینجا همچنین شخصیت او را فراتر از یک قربانی بودن افزایش می‌دهد و عزم شدید او را برای محافظت از فرزندش نشان می‌دهد. در نقطه فرود کامل موسیقی و رنگ، فاجعه آغاز می‌شود و جو لوگان یا هیگان با تمام تلاش خود سعی در جلوگیری از آن دارد امّا اتفاقی که نباید بیوفتد، پیش از شروع، تمام شده است.

نکته نو و جدید داستان انیمه نینجا کامویی این است که انیمه ترکیبی از هنرهای باستانی و مبارزات نینجاهای ژاپنی و تکنولوژی امروزی است و نشان از جذابیت در طراحی مبارزات دارد. جو هیگان که پیش از این یکی از قدرت‌مندترین نینجاهای قبیله خود به حساب می‌آمده امّا باید اکنون در مقابل دوستان قدیمی، سایبورگ‌های تکنولوژیک و قاتلان بی‌رحم قرار بگیرد. جایی که همه توسط رهبر قبیله برای نابودی جو هیگان گرد هم آمده‌اند.

شخصیت‌های انیمه

در ادامه به معرفی و بررسی شخصیت‌های انیمه می‌پردازیم.

هیگان / جو لوگان
یک نینجا سابق که برای انتقام از خانواده اش به سفر می رود. جو و خانواده‌اش با نام مستعار لوگان زندگی می‌کردند و چهره واقعی خود را با دستگاه‌ها پنهان می‌کردند تا از شناسایی توسط قبیله جلوگیری کنند.

ماری / سارا لوگان:
همسر هیگان و یک نینجا سابق که در کنار هیگان و زی آموزش دیده بود. او به همراه رن توسط قبیله به قتل می رسد.

رن / کایل لوگان:
پسر هیگان و ماری که تولدش را در روز حمله قبیله جشن گرفت. او به همراه ماری توسط قبیله به قتل می رسد.

مایک موریس:
یک مامور FBI در حال تحقیق در مورد مرگ خانواده جو و شرکای ساماندا است.

آسکا / اما ساماندا:
یک مامور FBI در حال تحقیق در مورد مرگ خانواده جو و شرکای موریس است. بعدها مشخص شد که او Aska است، یکی از اعضای ارشد سازمان که جان هیگان را نجات داد.

رئیس نینجا:
رئیس باشکوه جوخه شکار نینجاهای سابق قبیله نینجا و کسی که شخصاً خانواده هیگان را به قتل رساند.

یاماجی:
ارباب قدیمی قبیله هیگان و کسی که رئیس نینجا و گروهش را به دنبال هیگان و سایر نینجاهای تبعید شده می‌فرستد تا از گسترش هنرهای مخفی آنها جلوگیری کند.

زی:
یک نینجا ماهر معروف به درو و شاگرد یاماجی. او همچنین نینجاهای تبعیدی را شکار می کند.

رئیس پیر / کاگری:
یک پزشک ماهر در دنیای اموات نینجا و آشنای قدیمی هیگان. در واقع، او یک لباس مبدل برای رئیس قبلی قبیله نینجا است که هیگان، ماری و زی را معرفی کرد.

لیل:
یک قاتل دمدمی مزاج و منحرف مبتلا به کوتولگی که برای نبرد به تکنولوژی متکی است.

جوزف ایوانز:
موسس و مدیر عامل شرکت فناوری AUZA که با یاماجی همکاری می‌کند تا سلاح‌های با فناوری بسیار پیشرفته را برای این قبیله فراهم کند.

دیلی:
محافظ جوزف و یک مبارز بسیار ماهر.

بیگ دی:
یک نینجا آفریقایی آمریکایی بی‌طرف که به ایمپلنت‌های سایبرنتیک مجهز شده است.

جیسون کاردناس:
یک کارمند سابق ناراضی AUZA با دانش ارزشمند داخلی. طراحی او بر اساس جیسون دیمارکو، تهیه کننده اجرایی سریال است.

بررسی و نقد انیمه از نگاه نویسنده

هر چند با امتیاز 8 از 10 در سایت IMDB برای انیمه Ninja Kamui باید آن را اثری جذاب دانست، امّا از نگاه داستانی، کلیشه‌های اکشن و SCI-Fi در انیمه باعث شده تا این اثر از لحاظ داستان اثر قابل توجهی نباشد. ترکیب جان ویک سینمایی با هنر محض طراحی صحنه‌های اکشن در انیمه باعث شده تا این اثر فقط یک انیمه جذاب اکشن و شایسته تقدیر در کارگردانی باشد و نتواند از لحاظ داستان و روایت نظر نویسنده این مقاله را به خود جذب نماید.

آیا انیمه نینجا کامویی Ninja Kamui ارزش دیدن دارد؟

قسمت‌های فصل اول انیمه نینجا کامویی

تاکنون هر 13 قسمت پیش‌بینی شده از فصل اول انیمه منتشر شده و داستان در نقطه‌ای هیجان‌انگیز به پایان رسیده است. پیش از این بسیاری بر این نظر بودند که این انیمه 12 قسمتی بوده امّا با انتشار تریلر قسمت 13 ام، طرفداران از 13 قسمتی بودن آن مطلع شدند.

تاریخ انتشار فصل 2 Ninja Kamui

تا اواسط اردیبهشت 1403 یا ماه می 2024، هیچ تاییدی مبنی بر فصل دوم برای Ninja Kamui وجود نداشته است. این تعجب آور نیست، با توجه به اینکه فصل اول به تازگی پخش شده است. استودیوهای سازنده Sola Entertainment و E&H Production احتمالاً قبل از تصمیم گیری در مورد تمدید، منتظر خواهند بود تا ببینند برنامه چقدر عملکرد خوبی دارد و مخاطبان چه نظری تا انتهای فصل اول خواهند داشت.

به طور کلی، Adult Swim قبل از تمدید یک نمایش، معیارهای متعددی را اندازه گیری می‌کند، از جمله اینکه چند نفر در ابتدا آن را تماشا می‌کنند و سپس به نرخ ادامه ندادن تماشا کنندگان نگاه می‌کنند. برخی آثار لغو و برخی به سرعت تمدید می‌وند و در مواقع دیگر، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا تصمیمی در مورد آینده نمایش گرفته شود. در خصوص انیمه Ninja Kamui نیز که به تازگی به پایان رسیده هم بنظر می‌رسد این پروسه کمی زمان‌بر باشد.

در صورتی که از طرفداران و دنبال کنندگان این انیمه هستید، مجله راویتا را دنبال کنید تا در صورتی که اولین خبر از تاریخ انتشار فصل دوم منتشر شد، اولین افراد از آن مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *