سال 2024 سالی ناراحت کننده برای طرفداران سینمای مارول خواهد بود. چرا که دیزنی تنها اکران یک فیلم را در این سال از دنیای سینمایی مارول در برنامه اکران‌های خود دارد. اگرچه که سونی نیز دو فیلم دیگر، و خود دیزنی چند سریال را از جهان مارول برای امسال به دست مخاطبان خواهند رساند.

یکی از علل تاخیر فیلم‌ها، اعتصاب انجمن نویسندگان و سپس بازیگران در سال پیش بود که به طور کلی برنامه‌های هالیوود را تحت شعاع خود قرار داد. از طرف دیگر، افت کیفیت بخش زیادی از آثار دنیای سینمایی مارول در فاز چهار و پنج، باعث تغییر سیاست‌های دیزنی و تمایل به اکران آثار کمتر اما با کیفیت بیشتر شد. در ادامه به معرفی فیلم های مورد انتظار مارول در سال 2024 براساس ترتیب اکران خواهیم پرداخت، با راویتا همراه باشید.

ددپول و ولورین (5 مرداد 1403)

Deadpool & Wolverine – ددپول و ولورین (5 مرداد 1403)

پس از خرید کمپانی فاکس قرن بیستم توسط دیزنی، بالاخره زمان ورود رسمی شخصیت‌های مردان ایکس فاکس به دنیای سینمایی مارول رسیده است. نه تنها ددپول با بازی رایان رینولدز به MCU می‌آید، بلکه حتی نقش ولورین را نیز هیو جکمن همیشگی ایفا خواهد کرد. این فیلم نیز به دلیل اعتصابات تاخیر خورد و عملاً تنها فیلم دنیای سینمایی مارول است که امسال منتشر می‌شود. با این حال تقریباً شکی نیست که ددپول و ولورین بهترین فیلم مارول در سال 2024 خواهد بود چرا که امیدی به فیلم‌های سونی نیست.

این فیلم داستانی در جهان‌های موازی را روایت می‌کند که سازمان TVA که پیش‌تر در سریال لوکی دیده بودیم، به دنبال ددپول را برای ماموریت نجات جهان هستند. هرچند که خود ددپول نیز از ولورین برای کمک درخواست می‌کند و سفر آن‌ها آغاز می‌شود. بسیاری از بازیگران قدیمی فیلم‌های مردان ایکس، در ددپول و ولورین به نقش‌های خود باز می‌گردند و حداقل برای دقایق یا چند ثانیه جلوی دوربین خواهند بود.

ونوم: آخرین رقص (4 آبان 1403)

Venom: The Last Dance – ونوم: آخرین رقص (4 آبان 1403)

ونوم: آخرین رقص دنباله‌ای از مجموعه ونوم است که در دنیای سونی از شخصیت‌های مربوط به مرد عنکبوتی جریان دارد. در پایان فیلم قبلی و البته سکانس پس از تیتراژ فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه، مشاهده کردیم که ادی براک وارد دنیای سینمایی مارول شد و پس از مدتی به جهان خودش برگشت. البته که تکه‌ای از ونوم در دنیای سینمایی مارول باقی ماند.

درحال حاضر مشخص نیست که داستان آخرین رقص به چه مسائلی می‌پردازد و آیا به جهان‌های موازی مربوط می‌شود یا خیر. چرا که در فیلم مرد عنکبوتی: آن سوی دنیای عنکبوتی اشاره‌ای به دنیای ونوم شده بود. همچنین لازم به ذکر است که احتمالاً این آخرین قسمت از مجموعه ونوم سونی باشد. اگرچه که سونی حداقل یک فیلم دیگر از دنیای مرد عنکبوتی‌اش را در برنامه ساخت خود حفظ کرده و به نظر نمی‌رسد که با وجود شکست‌های پیاپی، هنوز تصمیمی برای پایان دادن به این فرنچایز داشته باشد.

کریون شکارچی (23 آذر 1403)

Kraven The Hunter – کریون شکارچی (23 آذر 1403)

آخرین فیلم سونی که رسماً در دسته بهترین فیلم های مارول 2024 قرار می‌گیرد کریون شکارچی است که در ابتدا تاریخ اکتبر 2023 برای انتشار آن در نظر گرفته شده بود. این تاخیر بلند می‌تواند تبلیغاتی که پیش از این برای فیلم صورت گرفت را بی‌تاثیر کند با این حال شاید همین کار کمی به کیفیت فیلم ‌بی‌افزاید. چرا که آخرین فیلم سونی از دنیای مرد عنکبوتی‌اش موربیوس بود که به عنوان یک فاجعه از آن یاد می‌شود.

کریون شکارچی همچون ونوم و موربیوس به عنوان دشمن مرد عنکبوتی شناخته می‌شود اما همچنان خبری از خود مرد عنکبوتی نیست. به گفته آرون تیلور جانسون، بازیگر شخصیت کریون، مرد عنکبوتی در فیلم حضور ندارد اما او دوست دارد که شاهد رویارویی این دو شخصیت در دنباله کریون شکارچی باشد. بی‌شک کریون شکارچی از آن‌چه که انتظار داریم کمی متفاوت خواهد بود چرا که او برخلاف منبع اقتباسش، با وجود یدک کشیدن عنوان شکارچی اما یک حامی حیوانات است و مشخص نیست که او در فیلم یک شرور خواهد بود و یا یک قهرمان. در صورتی که این فیلم خوب از آب در بیاید، احتمالاً سونی به ساخت قسمت دوم آن چراغ سبز نشان می‌دهد و حتی ممکن است بالاخره فیلم شش خبیث را با حضور کریون بسازد.

مرد عنکبوتی: فراتر جهان عنکبوتی

Spider-Man: Beyond the Spider-Verse – مرد عنکبوتی: فراتر جهان عنکبوتی (نامشخص)

دومین قسمت از مجموعه سفر به دنیای عنکبوتی، به دو بخش تقسیم شد. بخش اول با عنوان آن‌سوی دنیای عنکبوتی در سال 2023 و بخش دوم قرار بود در سال 2024 منتشر شود. همین مسئله فراتر از جهان عنکبوتی را به سادگی تبدیل به یکی از فیلم های مورد انتشار مارول 2024 می‌کند. اگرچه که ممکن است همه چیز طبق برنامه پیش نرود. از طرفی اعتصاب بازیگران باعث تاخیر افتادن ضبط صدای شخصیت‌ها شد و از طرف دیگر، برخی منابع اعلام کرده بودند که امکان ندارد سونی بتواند این انیمیشن را در زمان اعلام شده اکران کند. چرا که مراحل ساخت بسیار عقب‌تر از زمان اعلام شده برای انتشار بود. درحال حاضر نیز فراتر از جهان عنکبوتی تاریخ انتشار رسمی‌ای ندارد و حتی ممکن است اکران آن به سال 2025 موکول شود.

حتما بخوانید: 10 مورد از بهترین و مشهورترین شخصیت های مارول

این فرنچایز از نظر بسیاری بهترین اقتباس تاریخ از مرد عنکبوتی و داستان‌هایش است. قسمت اول در مقیاسی نسبتاً کوچک از لحاظ داستانی ساخته شد و پس از موفقیت، خیلی زود ساخت دنبال آن تایید شد. قسمت دوم نیز حتی بهتر از قسمت اول عمل کرد و چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ نظر منتقدان و طرفداران، به شدت مورد استقبال قرار گرفت. اگرچه که تاریخ انتشار دقیقی برای قسمت سوم وجود ندارد، اما بدون شک این فیلم نیز برای تکمیل سه‌گانه سفر به دنیای عنکبوتی منتشر خواهد شد. اما سرنوشت این فرنچایز پس از سه‌گانه اولیه مشخص نیست.

جمع بندی

این لیستی از تمام فیلم های مورد انتظار مارول در سال 2024 بود. احتمالاً اگر سال پیش اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود رخ نمی‌داد، آثار بیشتری از مارول منتشر می‌شدند. اکثر فیلم‌های امسال به سال 2025 موکول شدند که برخی از آن‌ها شامل Captain America: Brave New World و Thunderbolts می‌شوند. البته که در کنار آن‌ها چهار شگفت‌انگیز و بلید نیز برای سال آینده برنامه ریزی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *